enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
42,0037
EURO
48,7354
ALTIN
5.566,24
BIST
10.608,26
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Hafif Yağmurlu
22°C
İstanbul
22°C
Hafif Yağmurlu
Cuma Hafif Yağmurlu
24°C
Cumartesi Hafif Yağmurlu
19°C
Pazar Çok Bulutlu
21°C
Pazartesi Yağmurlu
24°C

Gıda sektörüne en doğru veriyi sağlayan ölçüm cihazı “insan”

Tüketicilerin istediği eseri tasarlamak, mevcut eserleri güzelleştirilmek yahut rakip eserleri tahlil etmek için çeşitli enstrümantal ölçüm yolları kullanan besin sanayisi, toplam eser tecrübesi için insan duyularına güveniyor. Tüketicilerin eserlerin duyusal özelliklerine verdiği reaksiyonları sistematik olarak ölçümleyen duyusal tahlilin ölçüm aygıtı ise insan. 

Gıda sektörüne en doğru veriyi sağlayan ölçüm cihazı “insan”
08.12.2023 19:24
18
A+
A-

Gıda bölümüne en yanlışsız datayı sağlayan ölçüm aygıtı “insan”

Tüketicilerin istediği eseri tasarlamak, mevcut eserleri güzelleştirilmek yahut rakip eserleri tahlil etmek için çeşitli enstrümantal ölçüm yolları kullanan besin sanayisi, toplam eser tecrübesi için insan duyularına güveniyor. Tüketicilerin eserlerin duyusal özelliklerine verdiği yansıları sistematik olarak ölçümleyen duyusal tahlilin ölçüm aygıtı ise insan. Karma Küme tarafından 15 Aralık’ta İstanbul’da gerçekleştirilecek Duyusal Tahlil Eğitimi’nde duyusal kıymetlendirme tüm boyutlarıyla iştirakçilere uygulamalı olarak aktarılacak.

Reklam ve pazarlama çalışmalarının tüketicileri eserlerini denemeye teşvik ettiğini, lakin bir eserin görünümünü, kokusunu, tadını yahut yapısını beğenmeyen tüketicinin, o eseri bir daha satın almadığını söyleyen Karma Küme Satış ve Pazarlama Koordinatörü Sinem Bahçekapılı “Tüketicilerin duyusal tecrübelerini ölçmek, anlamak ve optimize etmek için özel araştırma tekniklerimiz mevcut. Böylelikle markalar eserlerini tüketicilerin duyusal muhtaçlıklarını karşılamak üzere tasarlanıp, pazarlanabiliyor. Her 100 yeni eserden 80’inin tutunamadığı bir pazar ortamında duyusal tahlil ölçümleri eser başarısızlığı riskini de azaltıyor” dedi.

Tüketici sevdiği eseri her satın aldığında büsbütün birebir görünüm ve tada sahip olmasını bekler

Duyusal tahlilin bir eseri “beğenmek” ya da tadının “iyi” olduğunu düşünmekle ilgili olmadığının da altını çizen Bahçekapılı “Gıda bölümündeki müşterilerimiz için yaptığımız duyusal tahlil çalışmalarında eserin görünümünü, kokusunu, dokusunu ve tadını, üzerinde muahedeye vardığımız ortak bir tanımlayıcı set kullanılarak objektif olarak değerlendirilmesini sağlıyoruz. Tüketici bir eseri sevip, tekrar aldığında, bir evvelki ile büsbütün birebir görünüm ve tada sahip olmasını bekler. Duyusal kıymetlendirme bilgilerini kullanarak, eserin her yeni partisinin birebir standartlarda olmasını sağlamayı hedefliyoruz” dedi.

Ürün geliştirme sürecinde duyusal kıymetlendirme yapılmasının, markaların tedarik ortakları ile bağlantısı de kolaylaştırdığını belirten Bahçekapılı “Müşterilerinin aradığı lezzeti bulabilmesi, kalite standartlarının duyusal değerlendirmeyi de içermesi ile mümkün. Lezzet profilleri ve dokular açısından herkes tıpkı lisanı konuştuğunda, istenilen içerik profili daha verimli bir biçimde bulunabiliyor. Bu da süreci hızlandırarak, üretkenliği artırıyor” dedi. 

Okan Üniversitesi Mühendislik ve Tabiat Bilimleri Fakültesi Besin Mühendisliği Kısmı Öğretim Üyesi Dr. Tuğba Özdal liderliğinde Duyusal Tahlil eğitimleri düzenleyen Karma Küme, bu eğitimlerle kalite, üretim, tasarım, Ar-Ge, satış ve pazarlama departmanları öncelikli olmak üzere besin kesimindeki her seviyeden çalışana ve duyusal değerlendirmeye ilgi duyan tüketicilere duyusal test teknikleri ve bu testleri istatistiksel olarak kıymetlendirme metotlarını aktarıyor.  

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı