Çevresel duyarlılık, ambalaj tercihlerinizi etkileyen önemli bir faktördür. Doğa dostu ambalajlar hakkında bilgi edinmek ve çevreye duyarlı kararlar almak için doğru yerdesiniz.
29 ülkede 14,500 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen Tetra Pak Sürdürülebilir Ambalaj Araştırması’na göre, tüketicilerin %63’ü, çevresel duyarlılığa sahip ambalaj üreten markaları tercih ediyor. Türkiye’den de katılımın olduğu araştırma, tüketicilerin çevre konusundaki hassasiyetlerini ortaya koyuyor.
Araştırmaya göre tüketicilerin %82’si çevresel sorunların önemli olduğunu düşünüyor. En büyük endişeler arasında çevre kirliliği, ormansızlaşma, su kıtlığı ve gıda israfı yer alıyor. Tüketicilerin %46’sı geri dönüşüm için atıkları ayrıştırırken, %44’ü ise gıda israfını azaltmak için çaba sarf ediyor.
Tüketicilerin %63’ü çevreye duyarlı ambalaj üreten markaları tercih edeceğini belirtirken, %87’si birden fazla kullanılabilen ambalajların yaygınlaşmasını olumlu buluyor. Araştırmaya katılanların %60’ı plastikleri, %56’sı kartonları geri dönüşüm için ayırıyor. Tüketiciler, ambalajların çevreye olan etkilerini önemsiyor ve tercihlerini buna göre yapıyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı