DOLAR
41,5992
EURO
48,9186
ALTIN
5.173,34
BIST
11.220,22
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
22°C
İstanbul
22°C
Az Bulutlu
Cuma Yağmurlu
24°C
Cumartesi Az Bulutlu
21°C
Pazar Parçalı Bulutlu
22°C
Pazartesi Çok Bulutlu
21°C

Kadın Girişimi ‘Pastacıdan’ Paya Dayalı Kitle Fonlamada İkinci Yatırım Turunu Başlattı

Tasarım pasta ve çikolata şefleri ile pastanelere yönelik pazar yeri olarak konumlanan Pastacıdan, fonbulucu platformunda ikinci yatırım tipini başlattı

Kadın Girişimi ‘Pastacıdan’ Paya Dayalı Kitle Fonlamada İkinci Yatırım Turunu Başlattı
03.10.2023 23:12
6
A+
A-

Tasarım pasta ve çikolata şefleri ile pastanelere yönelik pazar yeri olarak konumlanan Pastacıdan, fonbulucu platformunda ikinci yatırım çeşidini başlattı. Teşebbüs şirketi 2022 yılında çıktığı tohum yatırım tipinde başarılı bir kampanya yürütmüş, %8 hisse arzı ile hedeflediği fiyatın %20’si üzerinde yatırımcı talebi alarak kaynak girişi sağlamıştı. Sağlıklı beslenme ve sürdürülebilirlik unsurlarıyla faaliyetlerine devam eden Pastacıdan’ın yeni cinsteki gayesi, şirket hisselerinin %16’sının yatırımcılara arzıyla 4 milyon TL fon toplamak. 

 

Tasarım pastadan çikolataya, makarondan eklere, profiterolden baklavaya tüm tatlı eserlerine tek bir platform üzerinden ulaşılmasını sağlayan Pastacıdan, fonbulucu platformunda yatırımcılarla buluştu. Teşebbüs şirketi, içinde bulunduğu bölümün kayıt dışılık, şeffaflık, repütasyon, vakit ve lojistik üzere temel sıkıntılarına tahlil getirmenin yanı sıra bayan üretici ve bayan girişimcilerin toplumdaki pozisyonunu güçlendirme misyonuyla da öne çıkıyor. Sürdürülebilirlik prensibiyle üretim yapan şeflerin takviyesiyle, faaliyetlerini sağlıklı beslenme pazarının barındırdığı potansiyelin şuuruyla kurgulayan Pastacıdan, büyüme suratını artırmak üzere çıktığı yatırım çeşidinde şirket patlarının %16’sının arzıyla 4 milyon TL kaynak sağlamayı hedefliyor. 

Yatırım tipinin başlama tarihi olan 3 Ekim Salı günü saat 10.00 prestiji ile 20 iş günü içerisinde EFT yahut kredi kartı ile yatırım yapan yatırımcılarına %25 fazladan hisse vereceğini duyuran şirket, ayrıca 2023 yılı sonuna kadar Pastacıdan uygulamasından 1.000 TL ve üzerinde sipariş veren yatırımcılara 100 TL bedelinde armağan çeki taahhüdü veriyor.  

Microsoft’tan 25 bin dolar ödül aldı

Geçtiğimiz yıl tekrar fonbulucu üzerinden tohum yatırım çeşidinde %8 hisse arzı ile hedeflediği fiyatın %20’si üzerinde yatırımcı talebi alan Pastacıdan, birinci çeşidin akabinde eser uygulama mağazalarında testlerini tamamlayarak organik sipariş almaya başlamıştı. Tipi sonrası İTÜ Çekirdek Ön Kuluçka teşebbüsleri ortasına girmeye hak kazanan teşebbüs, Eğitim Sonu Heyeti’ni başarılı bir biçimde tamamlayarak 2023 Big Bang sürecini başlatmıştı. Şirket, 25 Nisan 2023 tarihinde Microsoft For Startups Founders Hub’a da kabul almış,   Microsoft’tan 25 bin dolar pahasında kullanım mükafatına layık görülmüştü. Pastacıdan 5 binden fazla indirme, 500 adeti aşan sipariş, 3 bin 250 adeti aşan adet bazında sipariş, %11 aylık süreç hacmi artış ortalaması, 200’e yaklaşan üye iş yeri sayısı, 100’ü aşan kurumsal iş birliği ve %18,75’lik aylık satış hacmi artış ortalamasıyla  kısa müddette ulaşmış durumda. 

Virtual kitchen ve private label modellerini hayata geçirecek

Yatırım çeşidi sonrasındaki planlamaları hakkında konuşan Pastacıdan Kurucusu ve Genel Müdürü A. Çiğdem Gülgen Engin, “Fon transferinin akabinde gerek eserde planlanan iyileştirmeler gerek pazarlama çalışmaları ve marka iş birlikleri gerekse de alanda artırılan B2B çalışmalarının artışıyla 500 bandındaki sipariş adetlerimizi 3 bine taşımayı planlamaktayız. Aylık ciro artış ortalamamızın %11’lere ulaştığı bu noktada bu sipariş adetleri bizim için hayli ulaşılabilir durumda. Bu kapsamda, her yıl, bir evvelki yılın üç katı büyümeyi en az gaye olarak koyduk. 2023 iş planlarımız ortasında Private Label (PL) eser çalışmalarına tartı vermek de yer alıyor. Bu formda hem marka bilinirliğimizi artıracak hem de operasyon ve pazarlama gücümüzü kullanarak yeni bir iş modelini eserimize entegre edeceğiz. 2025 yılı ikinci çeyreği itibariyle ise yurt dışı pazarlarına süratli girişi sağlayabilmek için virtual kitchen ve PL modellerini hayata geçirmiş olacağız. Halihazırda kesimin önde gelen pazar yerlerinin ilgi alanına girmiş durumdayız. 8 ila 10 yıl içinde dikeyde ayrışan pazar yeri pozisyonumuzun avantajını kullanarak merge ya da exit hedefliyoruz” sözlerini kullandı.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ETİKETLER: , , , ,