Nissan Formula E grubu 2023/24 ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’na hazır.Bu hafta sonu Mexico City E-Prix’sinde gerçekleşecek birinci yarıştaki grup, kadroyla ikinci dönemine giren Sacha Fenestraz ve 5. ve 7. Dönemler ortasında vazife yaptıktan sonra Japon takımına geri dönen İngiliz Oliver Rowland’dan oluşan bir takımla yarışacak.
Nissan Formula E grubu 2023/24 ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’na hazır.Bu hafta sonu Mexico City E-Prix’sinde gerçekleşecek birinci yarıştaki takım, ekiple ikinci dönemine giren Sacha Fenestraz ve 5. ve 7. Dönemler ortasında vazife yaptıktan sonra Japon takımına geri dönen İngiliz Oliver Rowland’dan oluşan bir takımla yarışacak.
İlk kere 2. Dönemde düzenlenen Mexico City E-Prix, Formula E takviminde yinelenen bir fikstür olarak 2021 hariç her yıl düzenleniyor. Deniz düzeyinden 2.250 metre yükseklikteki pist, hem araç hem de şoför için eşsiz bir zorluk teşkil ediyor. Daha düşük hava yoğunluğu, deniz düzeyine kıyasla hem sürtünme hem de bastırma kuvvetinde %25’lik bir azalmaya yol açarak burayı serinin en süratli pistlerinden biri haline getirecek. Şoförlerin, efsanevi Foro Sol Stadyumu’ndaki teknik kısmı de içeren ve yüksek süratli Peraltada virajına açılan pistte ilerlerken düşük tutunma ve oksijen düzeyleriyle başa çıkmaları gerekecek.
Nissan 2018’de katıldığı birinci yarıştan beri Meksika’da kısa müddette seyircilerin favorisi haline geldi. Bu durum, Nissan Formula E Ekibinin tutkulu Meksikalı taraftarlar tarafından bir numaralı grup olarak değerlendirildiği, şampiyona tarafından yürütülen yakın tarihli bir marka araştırmasında da vurgulandı.
Nissan, 60 yılı aşkın bir müddettir faaliyet gösterdiği Meksika’da varlıklı bir geçmişe sahip. Japonya dışındaki birinci üretim tesisini 1966 yılında ülkede kurmasından bu yana Nissan, hem mahallî hem de yabancı pazarlar için 14 milyon araç ve 15 milyon motor üretti. Mexico City E-Prix, Nissan’ın ülkeyle olan değerli bağını derinleştirmek için bir öbür fırsat.
Tommaso Volpe, Nissan Formula E Grubu Genel Müdürü ve Grup Müdürü: “10. Döneme girerken kendimi âlâ hissediyorum, geçen yılki ana zayıflıklarımızı gidermek için dönem dışında araca yeni özellikler ve yükseltmeler getirmek için çok çalıştık. Meksika’yı dört gözle bekliyoruz, geçmişte aracımıza uygun bir pist, bu nedenle güçlü bir performans hedefliyoruz. Döneme yeterli bir sonuçla başlayabileceğimize inanıyorum.”
10. Dönem, Nissan Formula E Kadrosu’nun Shell ile 5. Dönemde kurulan iştirakinin devamına sahne oluyor. Bu iştirak, hem Nissan’ın hem de Shell’in yüksek performanslı, sürdürülebilir mobilite tahlillerine olan bağlılığını teyit ediyor ve elektrikli aktarma organlarının güvenilirliğini, verimliliğini ve performansını artırmayı amaçlayan Shell EV-Plus sıvı teknolojisinin kullanılmaya devam edileceğini gösteriyor. Bu özel şanzıman ve termal sıvılar, Gen3 güç aktarma organları düşünülerek geliştirildi ve takımın pistte mümkün olan en yüksek performansı elde etmesine yardımcı oluyor. Shell’in Nissan ile paydaşlığı tıpkı vakitte büyüyen Shell Recharge markasını ve dünya çapındaki müşterilere süratli, sağlam ve kullanışlı elektrikli araç şarj tahlilleri sunma isteğini vurgulamayı amaçlıyor.
2024 yılında ABB FIA Formula E Şampiyonası Tokyo’da yeni bir lokasyonu ziyaret edecek. Bu yarış Nissan Formula E Grubu’nun serideki birinci mesken sahibi yarışı olacak. Pistin üreticinin genel merkezine yalnızca 24 kilometre uzaklıkta olması nedeniyle aktiflik, griddeki tek Japon üretici olarak Nissan için bilhassa değerli olacak. Takvimin diğer bir yerinde Formula E, 5. Dönemden bu yana birinci kere Çin’e dönüyor ve Roma’yı Adriyatik kıyısındaki Misano Dünya Pisti Marco Simoncelli ile değiştiriyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı