DOLAR
41,5992
EURO
48,9186
ALTIN
5.173,34
BIST
11.220,22
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
22°C
İstanbul
22°C
Az Bulutlu
Cuma Yağmurlu
24°C
Cumartesi Az Bulutlu
21°C
Pazar Parçalı Bulutlu
22°C
Pazartesi Çok Bulutlu
21°C

Afet Yönetiminde Kamuoyu Algısını Yöneten Kilit Meslek: Halkla İlişkiler

Türkiye Halkla Bağlantılar Derneği (TÜHİD), İstanbul Aydın Üniversitesi İrtibat Fakültesi Halkla Bağlar ve Tanıtım Kısmı ile İstanbul Aydın Üniversitesi Afet Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (AFAM) iş birliğiyle, 9 Haziran 2023 tarihinde İstanbul Aydın Üniversitesi Halit Aydın Kampüsü’nde düzenlenen “Afet İdaresinde Halkla Alakaların Rolü ve İşlevi” başlıklı çalıştayın sonuç bildirisi yayınlandı.

Afet Yönetiminde Kamuoyu Algısını Yöneten Kilit Meslek: Halkla İlişkiler
09.08.2023 16:48
15
A+
A-

Türkiye Halkla Münasebetler Derneği (TÜHİD), İstanbul Aydın Üniversitesi Bağlantı Fakültesi Halkla Münasebetler ve Tanıtım Kısmı ile İstanbul Aydın Üniversitesi Afet Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (AFAM) iş birliğiyle, 9 Haziran 2023 tarihinde İstanbul Aydın Üniversitesi Halit Aydın Kampüsü’nde düzenlenen “Afet İdaresinde Halkla Bağların Rolü ve İşlevi” başlıklı çalıştayın sonuç bildirisi yayınlandı.

 

Halkla münasebetler profesyonellerinin afet öncesi, sırası ve sonrasına yönelik misyon ve sorumluluklarının ele alındığı çalışmada halkla ilgiler disiplinin afet idaresi ile münasebeti ve bu süreçteki rolü irdelendi:

Halkla bağlantılar uygulamalarının afet idaresinin hangi alanlarında kullanılabileceği

Halkla münasebetler eğitim sürecine yönelik içerik ve yapısal değişikliklerin neler olabileceği

Meslek örgütlerinin uygulamalara yönelik kural ve standartları

Halkla alakalar profesyonellerinin sorumlulukları ile 

Kurum ve kuruluşların karşılaması gereken kriterlerin ele alındığı beş oturumdan meydana gelen çalıştaya iş dünyası, sivil toplum kuruluşları ve akademiden kıymetli isimler katkıda bulundu.

 

Her türlü afet, kriz yahut acil durumlarda doğal bir bilgilendirme misyonu bulunan halkla münasebetler profesyonelleri; ”Afet Yönetimi” esnasında doğru bilgi üretmek ve paylaşmak, inanç oluşturmak, kamu faydası sağlamak, mevcut algıyı ve eğilimleri belirleyebilmek üzere “araştırma”“bilgilendirme”“yönlendirme”, “bir ortaya getirme” ve “dezenformasyonla mücadele” başlıklarındaki sorumlulukları yerine getiriyor.

 

Çalıştay sonrasında yayınlanan sonuç bildirisinde de halkla alakalarda bilginin gerçek kaynaktan alınması ve tek merkezden yayılmasının kıymetli olduğu, uygulayıcılar ve meslek örgütleri için bu kaynağın mesleğin çatı kuruluşu olan TÜHİD olarak belirlenmesi kararlaştırıldı. İlgili kurumlarla iş birliği içinde olacak bir platformun oluşturulması konusunda fikir birliği sağlandı. Bununla birlikte kurumlarda bağlantı profesyonellerinin ya da halkla bağlar departmanlarının karar verme sistemleri içerisinde yer almalarının bir gereklilik olduğuna dair ortak görüşe varıldı. 

 

Afet Bağlantısında Halkla Bağlantıların Rolü çalıştayı sonuç bildirisinde; iş dünyası, sivil toplum kuruluşları ve akademiden uzmanların ortak paydada buluştukları öne çıkan mevzular şu formda sıralandı:

  • Ortak bir lisanın oluşturulması, afet ve acil durum süreçlerine yönelik yanlışsız bir bağlantının kurgulanabilmesi ve uygulanabilmesi için mesleği icra eden profesyonellere, ilgili meslek örgütlerine ve STK’lara yönelik kavramsal eğitim çalışmaları yapılmalıdır.
  • Akreditasyon süreçlerinde bağlantı fakültelerinin kısımları için afet irtibatını bir kriter olarak araması sağlanmalıdır.
  • Afet irtibatı konusunda eğitim içerikleri oluşturulurken kamuoyunun afet algısının da belirlenmesi gereklidir. Bu nedenle hem kesime hem de kamuoyuna yönelik afet algı araştırmasına gereksinim vardır.
  • Meslek örgütlerinin çağın en kıymetli sorunlarından biri olan afetlere yönelik yönetmelik yahut tüzüklerini güncellemeleri gerekmektedir. Afete dirençli toplumların oluşturulmasına yönelik mesleksel gereklilikler doğrultusunda başka bir husus yahut kısım halinde olmalıdır.
  • Meslek örgütlerinin yaşanılan afetlerden edinilen dersler doğrultusunda bilgi üretebilmek, hakikat bilgi kaynaklarını belirleyebilmek yahut oluşturabilmek için bilgiye odaklanan yaklaşımların geliştirilmesi gerekmektedir. Mesleğin gereklilikleri kapsamında yapılacakları belirten, milletlerarası alandaki düzgün örneklerden de beslenen rehberler oluşturulmalıdır. Bu rehberlerde yer alacak içeriklerin kurumsallaştırılması ve bunların sürekliliğinin sağlanması gerekmektedir.
  • Halkla bağlantılar profesyonelleri bulundukları kurumlarda alaka idaresini risklere nazaran de planlamalıdır. Bu planlamalar yalnızca ulusal seviyeyle hudutlu kalmamalı gerektiğinde milletlerarası boyutu da dikkate alınmalıdır.
  • Kamuoyu olağan vakitlerde afetlerle ilgilenmemektedir. Bu nedenle afet riski altındaki bir bölgede hizmet sunan her bir kurumun kendi gündeminde hususun kalmasını sağlaması gerekmektedir. Bağlantı profesyonellerinin kendi kurumlarında buna yönelik bir misyonları yer almalıdır.
  • Afet tesiri altında olan her bir kurumun çalışanlarına, müşterilerine, tedarikçilerine, hissedarlarına, tüm paydaşlarına karşı sorumluluğunu yerine getirebilmek için afete yönelik çalışmaları daima gündemlerinde tutmaları gerekmektedir.
  •  

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı