DOLAR
41,5992
EURO
48,9186
ALTIN
5.173,34
BIST
11.220,22
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
22°C
İstanbul
22°C
Az Bulutlu
Cuma Yağmurlu
24°C
Cumartesi Az Bulutlu
21°C
Pazar Parçalı Bulutlu
22°C
Pazartesi Çok Bulutlu
21°C

Kadınların Yüzde 44,4’ü Düzenli Olarak Makyaj Yapıyor

Areda Piar araştırma şirketi, son periyotta kullanımı epeyce yaygınlaşan şahsî bakım eserleri için özel olarak hizmet veren market zincirlerinin tercih edilmesindeki en değerli etkenin ne olduğunu araştırdı

Kadınların Yüzde 44,4’ü Düzenli Olarak Makyaj Yapıyor
13.09.2023 20:36
9
A+
A-

Areda Piar araştırma şirketi, son devirde kullanımı hayli yaygınlaşan şahsî bakım eserleri için özel olarak hizmet veren market zincirlerinin tercih edilmesindeki en değerli etkenin ne olduğunu araştırdı. Buna nazaran ferdî bakım marketi seçiminde, yüzde 42,5 ile kampanya ve indirimlerin tesirli oluyor. Ayrıyeten, tüketicilerin yüzde 44,4’ü tertipli olarak makyaj yapmayı tercih ederken, yüzde 27,7’si ise hiç makyaj yapmıyor. Yalnızca özel günlerde makyaj yaptığını belirtenlerin oranı ise yüzde 27,9.

 

Areda Piar tarafından 8-14 Ağustos tarihleri ortasında gerçekleştirilen ‘Benim Markam’ şahsî bakım araştırmasına 400 bayan katıldı. Araştırmaya nazaran tüketicilerin şahsî bakım marketi seçiminde, yüzde 42,5 ile kampanya ve indirimlerin tesirli olduğu görülüyor. Araştırmaya nazaran market seçiminde en değerli tesire yüzde 42,5 ile kampanyalar ve indirimler sahip durumda. 

İkinci sırada yüzde 34,4 ile fiyatlar, üçüncü sırada yüzde 13,5 ile eser çeşitliliği, dördüncü sırada yüzde 4,6 ile işçi ilgisi, beşinci sırada yüzde 3,3 ile yalnızca o markette olan eserler ve altıncı sırada yüzde 1,4 ile reklamların tesiri yer alıyor.

Kişisel bakım eserleri ortasında makyaj gereçleri de epey büyük bir yer tutuyor. Araştırma sonuçlarına nazaran tüketicilerin yüzde 44,4’ü nizamlı olarak makyaj yapmayı tercih ederken, yüzde 27,7’si ise hiç makyaj yapmıyor. Yalnızca özel günlerde makyaj yaptığını belirtenlerin oranı ise yüzde 27,9.

 

METODOLOJİ

Tüketici eğilimlerini nizamlı olarak ele alan araştırma, kantitatif araştırma yollarından CAWI tekniği ile ‘Areda Survey’in Profil Bazlı Dijital Paneli’ kullanılarak gerçekleştirildi.  Areda Piar araştırma şirketi tüketicilerin beğeni, itimat, satın alma, tavsiye eğilimi ve sadakat kriterlerini ele alarak geliştirdiği ‘Benim Markam’ modeli ile her ay farklı bir dal ve kategoride araştırmalar yapıyor. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı