DOLAR
41,6053
EURO
49,0154
ALTIN
5.186,77
BIST
11.081,22
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
25°C
İstanbul
25°C
Az Bulutlu
Cuma Hafif Yağmurlu
24°C
Cumartesi Az Bulutlu
21°C
Pazar Parçalı Bulutlu
22°C
Pazartesi Çok Bulutlu
22°C

Galata Köprüsü’ndeki çalışma planlanandan önce bitirildi

İBB’nin Eminönü ve Karaköy semtlerini birbirine bağlayan Galata Köprüsü’nde gerçekleştirdiği “Derz Değişimi ve Asfalt Yenileme İnşaatı” planlanan tarihten erken tamamlandı.

Galata Köprüsü’ndeki çalışma planlanandan önce bitirildi
17.09.2023 16:24
7
A+
A-

İBB’nin Eminönü ve Karaköy semtlerini birbirine bağlayan Galata Köprüsü’nde gerçekleştirdiği “Derz Değişimi ve Asfalt Yenileme İnşaatı” planlanan tarihten erken tamamlandı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Fen İşleri Daire Başkanlığı, 1994 yılında inşa edilen ve 490 metre uzunluğunda, 42 metre genişliğindeki Yeni Galata Köprüsü’ndeki çalışmayı tamamladı. 16 Eylül Cumartesi akşamı itibariyle köprü her iki istikametten trafiğe açıldı. 

Üzerinde tramvay sınırı bulunan köprüye, 29 yıl sonra birinci defa bakım yapıldı. Köprü, “Derz Değişimi ve Asfalt Yenileme İnşaatı” ile mümkün İstanbul sarsıntısına karşı yenilendi. Derz değişimi ve asfalt yenileme süreçlerinin yapıldığı çalışma, 2 etaplı olarak gerçekleştirildi.

TÜM YAPILAR ONARILDI

Söz konusu çalışmalar ile köprüdeki yapısal ömrünü tamamlamış hasarlı genleşme derzlerinin, tamir ve yenileme çalışmaları yapıldı. Deniz ve yağmur sularına karşı köprüyü koruyan mevcut yalıtım katmanı sökülerek yenilendi.

Köprünün geçmişte yapılan asfalt tamiratlarının da baskül sistemine (açılır-kapanır sistem) fazla yük yaptığı ve bu nedenle sıkıntılar oluşturduğu tespit edilerek gereksiz yükler alındı. Ayrıyeten çelik köprü tabliyesine uygun, güneşte erimeyen trinidad asfalt imalatı yapıldı.

DEPREME KARŞI DİRENÇ ARTIRILDI

Yine iş kapsamında, yıllar içerisinde teknik ömrünü tamamlayan deniz ve yağmur sularına karşı köprüyü koruyan mevcut yalıtım katmanı sökülerek yenilendi.

Yapılan çalışmalar ile Yeni Galata Köprüsü’nün teknik ve işletme ömrü uzatılarak, muhtemel bir sarsıntıya karşı direnç artırıldı.

5 GÜN EVVEL TAMAMLANDI

20 gün olarak planlanan 2. Etap çalışması 15 günde bitirildi. Galata Köprüsü planlanandan 5 gün evvel her iki istikametten araç ve yaya trafiğine açıldı.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ETİKETLER: , ,