DOLAR
41,5992
EURO
48,9186
ALTIN
5.173,34
BIST
11.220,22
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
22°C
İstanbul
22°C
Az Bulutlu
Cuma Yağmurlu
24°C
Cumartesi Az Bulutlu
21°C
Pazar Parçalı Bulutlu
22°C
Pazartesi Çok Bulutlu
21°C

Araç sahiplerine ‘kış bakımı’ uyarıları

Kış soğuklarının yeterliden düzgüne kendini hissettirmesiyle birlikte araçlar için bakım devri başlıyor.

Araç sahiplerine ‘kış bakımı’ uyarıları
31.12.2023 23:00
16
A+
A-

Kış soğuklarının güzelden uyguna kendini hissettirmesiyle birlikte araçlar için bakım devri başlıyor. Yol ve yolcu güvenliği için aracın kış koşullarına hazırlanmasının hayati ehemmiyet taşıdığına dikkat çeken AKO Akü Genel Müdürü Dr. Hulki Büyükkalender, bilhassa akü bakımının ihmal edilmemesi gerektiğini belirtti.

Soğuk hava, yağmur ve kar yağışları ile birlikte inançlı bir seyahat için aracın teknolojisine ve elektriksel donanımına uygun akünün kullanılması ve bakımının yaptırılması gerekiyor. AKO Küme bünyesinde ye alan AKO Akü kış bakımı yaptırılan akülerin hem akü ömrü hem de aracın performansı korunduğunu belirtiyor.

“Soğuk havalarda akünün içindeki sıvının donma riski bulunuyor”

Düşen hava sıcaklıklarının akü ve şarj basmaya olumsuz tesirleri olduğunu belirten AKO Akü Genel Müdürü Dr. Hulki Büyükkalender, Akülerin bakımı vaktinde yaptırılmazsa aracın marş motoru, ateşleme sistemi, far üzere elektrik ile çalışan işlevlerinde aksama olabilir. Bilhassa çok soğuk havalarda akünün içindeki sıvının (elektrolit) donma riski vardır. Şarjı tam dolu bir akü -70 derecelere kadar dayanırken boşalmış bir akü -5 derecelerde donmaya başlayabilir. Bu nedenle soğuk havalarda akü bakımının yapılması ve akünün şarjlı halde bulunması çok değerlidir. Bilhassa, vakit içerisinde oksitlenerek elektrik akımını engelleyen kutup başlarının temizliğinden kesinlikle emin olunmalı. Şayet kutup başları pak değilse,  marş motoru ile başka aksamlar çalışamaz hale gelir” dedi. 

Yıllık 5 milyon üretim kapasitesi

Dr. Hulki Büyükkalender, sözlerine şöyle devam etti; “Ar-Ge ve inovasyona yaptığımız yatırımlarla üretilen Turbo Akü, sahip oldukları Matrix Press (Punch) teknolojisi sayesinde, kışın bakım gerektirmiyor, çok düşük sıcaklıklarda bile başka akülere nazaran daha fazla yüksek performans veriyor; dahası, yakıt tasarrufuna da katkıda bulunuyor.”

Turbo Akü ve Petlas Akü markalarıyla süratle büyümesini sürdüren AKO Akü, yıllık 5 milyon üretim kapasitesi ile satışının yüzde 71’ini Avrupa ve Amerika kıtalarına yaptığı ihracatı oluşturuyor. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ETİKETLER: , , ,