DOLAR
41,6053
EURO
49,0154
ALTIN
5.186,77
BIST
11.081,22
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
23°C
İstanbul
23°C
Az Bulutlu
Cuma Hafif Yağmurlu
24°C
Cumartesi Az Bulutlu
21°C
Pazar Parçalı Bulutlu
22°C
Pazartesi Çok Bulutlu
21°C

EİB, gıda İhracatçıları ABD’de Natural Products Expo West Fuarı’na Davet Ediyor

Türkiye’nin besin ve organik eser ihracatının başkanı olan yıllık 7,3 milyar dolarlık tarım eserleri ihraç eden Ege İhracatçı Birlikleri, 10 milyar dolar gayesine ulaşmak için dünyanın en büyük besin ithalatçısı Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Natural Products Expo West Fuarı’na Türkiye Ulusal İştirak Tertibi yapmak için harekete geçti

EİB, gıda İhracatçıları ABD’de Natural Products Expo West Fuarı’na Davet Ediyor
03.10.2023 19:36
3
A+
A-

Türkiye’nin besin ve organik eser ihracatının başkanı olan yıllık 7,3 milyar dolarlık tarım eserleri ihraç eden Ege İhracatçı Birlikleri, 10 milyar dolar maksadına ulaşmak için dünyanın en büyük besin ithalatçısı Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Natural Products Expo West Fuarı’na Türkiye Ulusal İştirak Tertibi yapmak için harekete geçti. 

 

Ege İhracatçı Birlikleri, 14-16 Mart 2024 tarihlerinde Amerika Birleşik Devletleri’nde düzenlenecek olan Natural Products Expo West Fuarı’na tüm besin bölümlerini davet ediyor. Natural Products Expo West Fuarı, EİB’nin ulusal iştirak tertibi yapacağı 5. Besin fuarı olacak.

 

Pandemi sonrasında fuarların tekrar eski güçlerine kavuştuğunu lisana getiren Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Lideri Jak Eskinazi, Amerika Birleşik Devletleri’nde Fancy Food, Japonya’da Foodex Japan, Almanya’da Biofach Organik Eserler, Çin’de Çin İthalat Fuarı’nın Türkiye Ulusal İştirak Tertiplerini uzun yıllardır başarılı bir halde yaptıklarını, Ticaret Bakanlığı’nın Uzak Ülkeler Stratejisiyle uyumlu olarak ABD’deki Natural Products Expo West Fuarı’na Türkiye Ulusal İştirak Tertibi yapmak istediklerini, EİB’nin tarım ihracatındaki 10 milyar dolar amacına bu sayede daha süratli ulaşacaklarını tabir etti.

 

Eskinazi, “ABD’ye ihracatımız 4 yılda ikiye katlandı”

 

Natural Products Expo West Fuarı’nın 1981 yılından beri düzenlenen, bilinirliği ve iştiraki yüksek bir fuar olduğu bilgisini paylaşan Eskinazi, “New York’ta düzenlenen Fancy Food Fuarı’na 25 yıldır ulusal iştirak tertibi yapıyoruz. Türk besin eserlerinin ABD pazarında bilinirliğini ve tüketimini artırmak için 4 yıldır TURQUALITY Projesi sürdürüyoruz. Başarılı organizasyonlarımız sayesinde ABD’ye besin ihracatımız son 4 yılda ikiye katlanarak 924 milyon dolardan 1 milyar 815 milyon dolara yükseldi. ABD pazarındaki etkinliklerimize bir halka daha ekliyoruz. Bu sayede ABD’ye besin ihracatında orta vadede 5 milyar dolarlık hacme ulaşmayı hedefliyoruz. Türk besin ihracatçılarımızı bu fırsatı değerlendirmeye davet ediyoruz” halinde konuştu. 

 

Sağlıklı beslenmenin dünyada yükselen bedel olduğuna vurgu yapan Eskinazi kelamlarını şöyle sürdürdü; “Natural Products Expo West Fuarı’nda yiyecek ve içeceklerde en yeni doğal ve organik eserler, hoşluk ve hoşluk eserleri, mesken eserleri, destekler ve içerikler isimlerinde başka holler bulunuyor. Fuarın hedefi, daha sağlıklı bir gezegen ve sürdürülebilir bir ömrü desteklemek. Türkiye’de de yıllık organik kesimi 500 milyon doların üzerinde bir ihracat düzeyine ulaştı. Her geçen gün eser çeşitliliği artan organik dalında 1 milyar dolar ihracat maksadımız var. Natural Products Expo West Fuarı, bu maksada ulaşmamıza da takviye olacak.”

 

Natural Products Expo West Fuarı’na 2023 yılında 7-11 Mart tarihleri ortasında, Anaheim Kongre Merkezinde, 3000 firma, 55 ülkeden 1020 yabancı iştirakçi, 100 ülkeden 9.750 yabancı ziyaretçi, 65.000 şahıstan fazla kayıtlı ziyaretçi ile gerçekleştirildi. Ziyaretçilerin tamamı profesyonel ziyaretçilerden oluşurken yüzde 30’unu distribütörler, yüzde 25’ini perakendeciler oluşturdu. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ETİKETLER: , , , ,