DOLAR
32,2247
EURO
34,9384
ALTIN
2.418,85
BIST
10.676,65
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
20°C
İstanbul
20°C
Az Bulutlu
Pazartesi Hafif Yağmurlu
21°C
Salı Açık
25°C
Çarşamba Az Bulutlu
26°C
Perşembe Az Bulutlu
26°C

GenAI, perakende sektöründe çalışma şekillerini ve tüketici ilişkilerini yeniden şekillendiriyor

Milletlerarası danışmanlık, kontrol ve vergi hizmetleri şirketi EY (Ernst & Young), tüketici eserleri ve perakende bölümüne yönelik “Üretken yapay zekânın (GenAI) perakende ve tüketici eserleri şirketlerinin çalışma biçimlerini ve tüketicilerle bağlarını nasıl değiştirdiği” konusundaki yayınını yayımladı.

GenAI, perakende sektöründe çalışma şekillerini ve tüketici ilişkilerini yeniden şekillendiriyor
30.04.2024 14:12
0
A+
A-

Uluslararası danışmanlık, kontrol ve vergi hizmetleri şirketi EY (Ernst & Young), tüketici eserleri ve perakende kesimine yönelik “Üretken yapay zekânın (GenAI) perakende ve tüketici eserleri şirketlerinin çalışma hallerini ve tüketicilerle münasebetlerini nasıl değiştirdiği” konusundaki yayınını yayımladı.

Yayına nazaran, bölümde üretken yapay zekâya yönelik kullanım alanları süratle artarken, bir yandan da yapay zekâ tüketicilerin hayatını ve alışveriş yapma biçimlerini her geçen gün daha fazla etkiliyor. Üretken yapay zekânın yakın gelecekte dalda geniş bir yer kaplaması, çeşitli iş süreçlerine ve uygulamalara entegre olması bekleniyor. 

EY’ın üretken yapay zekânın (GenAI) perakende ve tüketici eserleri kesimi üzerine tesirlerini ele alan yayınında, GenAI kullanımıyla şirketlerin ve tüketicilerin arasında oluşacak ortak noktalar ortaya koyuluyor. Öncelikle, pazarlama kampanyalarında ve tüketici tecrübelerini düzgünleştirmek gayesiyle e-ticaret platformlarındaki sohbet robotlarında kullanılan GenAI, şirketler tarafından idare ve risk bahislerinin besbelli olduğu alanlarda en önemli ihtiyaçları karşılamak için de kullanılmaya başlandı. Lakin, tüketiciler üzerinde davranış değişikliğine yol açan bu teknoloji, perakende ve tüketici eserleri şirketlerini değişime ve yeniliğe yönlendiriyor. 

Birden çok alana entegre edilebilen GenAI’ın, pilot uygulamalarla birlikte potansiyel yararları artıyor

Yapay zekâ tabanlı EY Strategy Edge platformu, 2020 ile 2023 yılları ortasında tüketici kesimi pazarında, 8 milyar doların üzerinde yatırıma tekabül eden 277’den fazla yapay zekâ ile ilgili mutabakatın tespit edildiğini gösteriyor. Yayına nazaran, GenAI’ın gerçek gücü, şirketlerin kurumsal dönüşümlerinde kolaylaştırıcı olarak kullanıldığında ortaya çıkacak. Bu tarafıyla GenAI, müşterilere ve çalışanlara tıpkı anda birden fazla alanda paha yaratabilecek yenilikçi tecrübeler sunulmasına yardımcı olacak. 

 

Liderler, GenAI uygulamalarını bir risk-ödül paradoksu olarak görüyor

Liderler, GenAI uygulamalarının dönüştürücü gücünün ve somut fırsatlarının olduğu konusunda hemfikir fakat kıymet sağlamak için risk alınması gerektiğini düşünüyor.  Bu paradoksu çözmek için tüketici şirketlerinin, uygulama ve idare stratejilerini eş vakitli ve birbirine bağlı olarak düşünmesi gerekiyor. GenAI araçlarının nerede ve nasıl konumlandırılacağı ve kullanılabileceği konusunda dengeli ve uyarlanabilir bir idare çerçevesi geliştirilerek bedel sağlanabilir.

Bu doğrultuda, yapay zekâ stratejisini daima olarak gözden geçirmek değerli bir adım olarak ortaya çıkıyor. Ortak prensiplere dayalı bir idare yapısının kurulması ve daima olarak geliştirilmesi, tüketici şirketlerinin riski en aza indirmelerine imkân tanıyor. 

GenAI, tüketiciyle bağları değiştirecek yeni davranışları ortaya çıkaracak

GenAI’ın iş dünyasındaki sonuçları çarçabuk görülebilirken, yapay zekânın tüketici davranışları ve tüketicilerin şirketlerle etkileşimi üzerindeki tesiri çok daha derin olabilir. 

Gelecekte, temel satın alma kararlarının yapay zekâ tarafından yönetileceği ve tüketicilerin, kendi yapay zekâ araçları aracılığıyla markalarla etkileşime gireceği öngörülüyor. Markalar tüketicinin güveneceği yapay zekâ takviyeli uygulamalara nazaran uyarlanmış GenAI araçlarını geliştirdikçe, D2C üzere iş modellerinin, AI2AI’a dönüşmesi bekleniyor. Burada başarılı olmak için; eser, fiyat ve hizmette yüksek seviyede şahsileştirme ve müşteri segmentasyonunda geniş demografik gruplamalar yerine ferdi tüketiciler yahut hane halkı seviyesinde öngörüler sağlamak markalar için daha kıymetli olacak. Ele alınması gereken bir öteki mevzu ise hayatını güzelleştirmek için yapay zekâyı kullanmaktan faal olarak kaçınan bir tüketici kitlesinin bulunması ihtimali. Bu tüketici kitlesi, fizikî tecrübeleri benimsemeyi ve kendi seçimlerini yapmayı tercih ederek, mümkün olan her yerde dijital etkileşimden kopmaya çalışabilir. Bu kitleye hizmet edebilmek ismine fizikî temas noktaları aracılığıyla itimat oluşturmak için mevcutta uygulanan klâsik gerçek ve duyusal tecrübelerinin devam etmesi değer taşıyor. 

Bu sebeple, insani dokunuşların bulunduğu ve tüketici iştirakini mümkün kılan GenAI araçlarını oluşturarak gerçek dünya tecrübesi sunan perakendeciler rekabet avantajı sağlayabilir. GenAI aracılığıyla tüketici aşinalığı ve iştiraki oluşturan, teknolojiyi ömür üsluplarına daha fazla entegre eden ve yapay zekâ vasıtasıyla etkileşimi ve kişiselleştirmeyi yine şekillendirmeye başlayan markalar, gelecekte çok daha büyük avantaj elde edebilir. Markalar, tüketicilerle kurulan dijital ilgiyi değiştirmek için bir plan oluşturulmalı, etkileşim kurma biçimini sonuncu olarak şekillendirmeli ve tüketiciye yönelik yapay zekâ teknolojisi keşfetmelidir. Verilen iletiler, medya kullanımı, eser ve hizmet sunumları farklı tüketici gereksinimlerine nazaran kişiselleştirilerek yapay zekâ tahlilleriyle tekrar tanımlanmalıdır.

EY Türkiye Tüketici Eserleri ve Perakende Sektörl Lideri ve Denetim Bölümü Şirket Ortağı Kaan Birdal, “Tüketiciler GenAI’ı eser bulmak, sohbet robotlarından yararlanmak için kullanırken gelecekte hayatlarını daha da kolaylaştıran bir tahlil olarak benimseyecek. Bu nedenle şirketlerin tüketicilerin gelecekte yapay zekâyı nasıl ve nerelerde kullanacağını şimdiden değerlendirmesi ve buna nazaran senaryolar oluşturması gerekiyor. Öte yandan şirketler risk ve ödül paradoksunu güzel kıymetlendirmeli ve kendisini gerçek konumlandırılmalı. Şirketlerin yapay zekâyı benimsemesi, tüketici davranışlarını da kıymetli ölçüde değiştirecek. Bu nedenle tüketici eserleri ve perakende şirketlerinin, yapay zekâ konusundaki stratejilerini her açıdan değerlendirmesi ve en fazla bedel katacak biçimde uygulamaya alması gerekiyor” dedi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

ankara web tasarım law office wordpress hosting ingilizce kursu web tasarım ankara haberler Renault Yedek Parça Ankara Çıkışlı Karadeniz Batum Turu Dacia Yedek Parça Fluence Yedek Parça iveco yedek parça ankara Güneş Enerjisi İmplant Süt Sağım Makinesi Yedek Parça Casıo g shock forklift aküsü Pt100 ankara ceza avukatı Ankara endoskopi labomat Beta Law dacia yedek parça güç trafosu oto yedek parça dunnage airbag e-imza check up Huzurevi damla etiket radyal fan iç mimar jean Hobi Bahçesi Yatırımı etiler pilates değer kaybı Adblue yer yıkama makinesi Baharat Çeşitleri