enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
42,3567
EURO
48,8893
ALTIN
5.560,92
BIST
10.903,91
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Çok Bulutlu
20°C
İstanbul
20°C
Çok Bulutlu
Perşembe Az Bulutlu
21°C
Cuma Az Bulutlu
22°C
Cumartesi Çok Bulutlu
22°C
Pazar Hafif Yağmurlu
20°C

Hyundai’den Daha Güvenli Bir Sürüş İçin Aktif Hava Etekleri.

•Hyundai, “Active Air Skirt” ismini verdiği özel bir teknolojiyle, yüksek süratli sürüş sırasında oluşan türbülansı denetim ediyor.

Hyundai’den Daha Güvenli Bir Sürüş İçin Aktif Hava Etekleri.
27.01.2024 11:12
7
A+
A-

•Hyundai, “Active Air Skirt” ismini verdiği özel bir teknolojiyle, yüksek süratli sürüş sırasında oluşan türbülansı denetim ediyor.

• Ön tampon ile ön tekerlekler ortasına takılan bu modül, aerodinami için 80 km/s suratın üzerinde devreye giriyor. 

• E-GMP platformu baz alınarak geliştirilen bu teknoloji, bastırma kuvvetini artırarak araç çekişini ve yüksek sürat stabilitesini artırıyor.

Hyundai Motor Company, yüksek süratli sürüş sırasında oluşan aerodinamik direnci en aza indiren ve tıpkı vakitte elektrikli araçların (EV) sürüş menzilini ve stabilitesini tesirli bir biçimde artıran ‘Aktif Hava Eteği’ (AAS) teknolojisini tanıttı. AAS, yüksek süratli sürüş sırasında araç suratına nazaran değişken halde çalışarak tamponun alt kısmından giren hava akışını denetim ediyor. Araç tekerlekleri etrafında oluşan türbülansı faal bir halde denetim eden bu teknoloji, elektrikli arabaların tek şarjla daha âlâ bir sürüş menzili elde etmesine de yardımcı oluyor. 

Ayrıca, aerodinamik performansın sırf güç performansı üzerinde değil tıpkı vakitte sürüş stabilitesi ve rüzgar gürültüsü üzerinde de değerli bir tesiri var. Buna ek olarak; verimliliğe direkt tesir eden sürtünme katsayısını (Cd) azaltmak için de dizayna dayanak oluyor.

AAS, aracın ön tamponu ile ön tekerlekleri ortasına takılıyor ve olağan çalışma sırasında gizleniyor. Araç, 80 km/s suratın üzerine çıktığında otomatik olarak çalışmaya başlıyor ve tıpkı vakitte aracın yere basma kuvvetini artırma fonksiyonu de görüyor. Böylelikle araç çekişini ve yüksek sürat stabilitesini en düzgün halde artırmış oluyor. AAS ayrıyeten, 200 km/s’nin üzerindeki süratlerde da çalışabiliyor. Hyundai, bu yeni teknolojiyi birinci olarak Genesis GV60 modelinde test etti ve sürtünme katsayısını (Cd) 0,008 azaltarak sürtünmeyi yüzde 2,8 geliştirdiğini açıkladı. Bu da yaklaşık 6 km’lik ek bir menzil artışı manasına geliyor.

Hyundai, dayanıklılık ve performans testlerinin akabinde bu yeni teknolojiyi seri üretime geçirmeyi planlıyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ETİKETLER: , , ,