İki farklı üniversiteden gelen akademisyenlerin bir araya gelerek ortak hazırladıkları manifesto metni. Eğitim, bilim ve toplum üzerine derin düşünceler içerir.
Ortadoğu, Orta Asya, Afrika’da ve son olarak Gazze’de yaşananlara dikkat çekilen, 25 BİN imza hedefi olan manifesto bu yıl sonunda BM Genel Kurulu ve Güvenlik Konseyi’ne sunulacak. 10 maddeden oluşan manifestoda; “İki üniversite olarak yaşanan olaylardan hareketle, evrensel kavram ve fikirlerin yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini öngördük. N.L. Guliyev Milli Avrasya Üniversitesi ve Üsküdar Üniversitesi olarak; böyle bir durumda insan hak ve özgürlüklerinin en yüksek şekilde yaşandığı ve tartışıldığı ortam olan üniversite topluluğunun suskun kalmasının bir vebal olduğunu düşündük. Bireysel tepkiden çok kurumsal bir mutabakatla sesimizi duyurmak ve bir manifesto ile düşüncelerimiz ifade etmek istedik.” ifadelerine yer verildi.
Üsküdar Üniversitesi ile Kazakistan N.L. Gumilev Avrasya Ulusal Üniversitesi, büyük düşünür Farabi ve Hoca Ahmed Yesevi’nin, diğer dünya düşünürlerinin hayatı, eserleri ve mirasından, Birleşmiş Milletler (BM), UNESCO, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden ilham alarak ortak Evrensel İnsani Değer ve Haklar Manifestosu hazırladı ve imzaya açtı. 25 BİN imza hedefi olan manifesto, bu yılın sonunda BM Genel Kurulu ve Güvenlik Konseyi’ne sunulacak.
Manifestoda, bilimsel referans olarak çoklu zekâ kavramının geliştiricisi Howard Earl Gardner’in değerleri 6 erdemin altına 24 karakter gücü olarak yerleştirdiği dile getirilerek, 6 erdemin altında 24 karakter gücü sıralandı. Bu karakter güçleri arasında; Bilgelik, Cesaret, İnsaniyet, Adillik, Ölçülülük ve Aşkınlık gibi değerler bulunmaktadır.
Manifestoda, insanlığın karşı karşıya olduğu küresel sorunlar ve yaşanan psikopolitik olaylar sonucunda küresel barışın tehdit altında olduğu vurgulanarak, önemli değerlerin ihmal edildiğine dikkat çekilmektedir. Toplumsal eşitsizlik, ırkçılık, yabancı düşmanlığı gibi unsurların barışı tehlikeye soktuğuna ve evrensel değerlerin savunulması gerektiğine vurgu yapılmaktadır.