DOLAR
41,5590
EURO
48,8509
ALTIN
5.165,68
BIST
11.220,22
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
22°C
İstanbul
22°C
Az Bulutlu
Perşembe Az Bulutlu
22°C
Cuma Hafif Yağmurlu
24°C
Cumartesi Hafif Yağmurlu
21°C
Pazar Parçalı Bulutlu
21°C

Kasım indirimlerinde bu şikayetlere dikkat!

Kasım indirimlerinin başlamasıyla birlikte e-ticaret bölümü en hareketli periyodunu yaşıyor. Kasım indirimlerinde e-ticaret dalıyla ilgili datalarını paylaşan Şikayetvar, 2023’nin birinci 10 ayında en çok şikayet edilen mevzuları derledi.

Kasım indirimlerinde bu şikayetlere dikkat!
15.11.2023 17:00
5
A+
A-

Kasım indirimlerinde bu şikayetlere dikkat!

Kasım indirimlerinin başlamasıyla birlikte e-ticaret kesimi en hareketli devrini yaşıyor. Kasım indirimlerinde e-ticaret dalıyla ilgili bilgilerini paylaşan Şikayetvar, 2023’nin birinci 10 ayında en çok şikayet edilen hususları derledi. Datalara nazaran sipariş edilen eserin göründüğü üzere çıkmaması en çok tahlil bekleyen mevzu oldu. E-ticaret dalında şikayetlerin tepe yaptığı ay kasım olurken, şikayetler bir evvelki ay ile karşılaştırıldığında yüzde 68 oranında artış gösterdi. 

Her ülkede milyarlarca dolarlık alışveriş yapılmasına neden olan ve Türkiye’de de büyük bir ilgiyle karşılanan Kasım indirimleri, tüm süratiyle devam ediyor. Tahlil platformu Şikayetvar, e-ticaret bölümünün kasım indirimleri devrini ele alarak tüketicinin en çok şikayet ettiği mevzuları inceledi. Platform tarafından yapılan açıklamaya nazaran kasım ayı özelinde 2020 yılında 43 bin 85 şikayet ulaşırken, 2021’de bu sayı 32 bin 896 oldu. Geçtiğimiz yılın kasım ayında e-ticarete toplam 55 bin 389 şikayet geldi.

Şikayetvar bilgilerine nazaran 2018’in birinci 10 ayında e-ticaret bölümüne 44 bin 606 şikayet ulaşırken, 2019’un tıpkı periyodunda bu sayı 118 bin 327’ye yükseldi. 2020’de pandeminin de tesiriyle platforma e-ticaret bölümüyle ilgili 431 bin 613 olarak kaydedildi. 2021’de 368 bin 202, 2022’de ise yüzde 24’lük şikayet artış oranıyla 456 bin 591 oldu.

Kasım indirimleriyle ilgili en çok şikayet edilen hususlarsa şöyle sıralandı:                   

  • Sipariş edilen eserin göründüğü üzere çıkmaması (Farklı, yanlış, kalitesiz eser gönderimi)
  • Kampanyalı eserin sipariş alınıp tedarik edilememesi, parasının kullanılması, para iadesinin geciktirilmesi yahut para iadesi yapılmaması
  • Kampanyalı eser siparişinin iptal edilmesi
  • Hatalı takip numarası verilmesi, satılan eserin faturasının temin edilmemesi
  • Ürün açıklamasında yanlış bilgi paylaşımı
  • Sepete eklenen eserin fiyatında değişim olması ya da diğerine satılması

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı