DOLAR
36,2072
EURO
37,9897
ALTIN
3.357,29
BIST
9.877,59
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Yağmurlu
6°C
İstanbul
6°C
Yağmurlu
Pazartesi Çok Bulutlu
8°C
Salı Hafif Yağmurlu
7°C
Çarşamba Kar Yağışlı
4°C
Perşembe Kar Yağışlı
3°C

KODA Çalıştay Raporu: Afet bölgelerinde en büyük ihtiyaç barınma ve psikolojik destek

Köylerdeki çocukları, aileleri ve öğretmenleri destekleyici faaliyetler yürüten Köy Okulları Değişim Ağı’nın (KODA) “Afet Sonrası Kırsalda Eğitim” başlıklı çalıştay raporu yayımlandı.

KODA Çalıştay Raporu: Afet bölgelerinde en büyük ihtiyaç barınma ve psikolojik destek
25.03.2024 17:48
5
A+
A-

Köylerdeki çocukları, aileleri ve öğretmenleri destekleyici faaliyetler yürüten Köy Okulları Değişim Ağı’nın (KODA) “Afet Sonrası Kırsalda Eğitim” başlıklı çalıştay raporu yayımlandı.

Öğretmenler, kamu vazifelileri ve sivil toplum temsilcilerinin iştirakiyle gerçekleştirilen çalıştayda; barınma ve altyapı meseleleri, ruhsal takviye ile uyum eksikliği ön plana çıktı. 

Köyde yetişen çocukların eğitim süreçlerini uygunlaştırma maksadıyla 8 yıldır çalışmalar yürüten Köy Okulları Değişim Ağı’nın (KODA), “Afet Sonrası Kırsalda Eğitim” başlıklı çalıştayı Ankara’da düzenlendi. Çalıştaya Adıyaman, Kahramanmaraş, Hatay, Gaziantep ve Elazığ bölgelerinde çalışan öğretmenler, bölgede faal rol alan kamu vazifelileri, fikir kuruluşları ve sivil toplum kuruluşu yetkilileri katıldı. Çalıştayda Türkiye’de doğal afetten etkilenen kırsal bölgelerdeki zorluklar ele alındı. 6 Şubat 2023, Kahramanmaraş merkezli zelzelelerin akabinde eğitim alanında yapılan müdahalelerin bilhassa kırsal ve kentsel bölgelerdeki ayrımı derinleştirdiği belirtildi. Barınma, su ve elektrik üzere altyapı hizmetleri mevzularında yaşanan badirelerin devam ettiği ve yaşamsal gereksinimlerin öncelikli olarak karşılanmasının gerekliliği paylaşıldı. 

 

Acil muhtaçlıklar: Barınma, altyapı problemlerinin tahlili ve ruhsal destek 

Çalıştayın odağında afet bölgelerinde vazife yapan öğretmenler, aileler ve çocuklar vardı. Öğretmenlerin öne çıkan acil muhtaçlıkları ortasında, barınma ve altyapı meseleleri, psikososyal/danışma takviye gereksinimi ve uyum başlıkları yer aldı. Bununla bir arada eğitimin kent odaklı bir bakış açısıyla düzenlenmesi sebebiyle kırsaldaki engelliler ve göçmenler üzere dezavantajlı kümelerin muhtaçlıklarının da kamu siyasetlerinde yer alması gerektiğine dikkat çekildi. Ayrıyeten raporda sivil toplum ve kamu iş birliğinin güçlenmesi gerektiğine vurgu yapıldı. Mevcut müsaade süreçlerinin uzun olmasının, uzman takımların sahanın gereksinimlerini süratli ve aktif bir biçimde karşılamada mani teşkil ettiği belirtildi. Bilgi eksikliğinin ve kurumlar ortasındaki bilgilerin tutarsızlığının da süreci olumsuz etkilediğine dikkat çekildi. KODA tarafından afet bölgelerindeki aileler özelinde yapılan gözlemlerde, çocukların ve gençlerin toplumsallaşma alanlarının az olması ve konteyner kentlerdeki güvenlik problemlerinin hala devam ettiğine işaret edildi. 

Çözüm teklifleri tartışıldı 

Afet bölgelerinde eğitim kapsamında doğan gereksinimlere yönelik tahlillerin tartışıldığı çalıştayda, kamu çalışmaları kapsamında öğrencilere şartsız nakil hakkı, pansiyonlu okul, konteyner okul, taşınabilir psiko-sosyal hizmet üniteleri, istekli öğretmen uygulamaları, STK iş birlikleriyle dayanak programları düzenlenmesi ve kardeş okul projeleri teklifleri getirildi. Sivil toplum çalışmaları kapsamında; öğretmenlerle yapılan dayanışma ağları, tecrübe paylaşımları, gereksinim tahlili, bilgilendirme çalışmaları, savunuculuk, taşınabilir eğitim uygulamaları ve atölyelerin yapılabileceğine dikkat çekildi. Kişisel inisiyatiflerin ise, lokal eğitmenlerin alanda misyon alabilmesi ve ulaşımları için araç paylaşımı sağlanabilmesi, çadır alanlarının kurulması ve etüt merkezlerinin açılması üzere hususları kıymetlendirerek takviye olabilecekleri belirtildi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

bayi hosting ingilizce kurs renault yedek parça Galvaniz termokupl ankara çikişli günübirlik turlar kaban su jeti cubes ankara mide ülseri utts hamur yoğurma makinesi özel bakım merkezleri dacia yedek parça plastic producer Trafo e imza başvuru citizen tsuyosa Opel yedek parça bims makinası ingilizce kursu