DOLAR
34,3061
EURO
37,1912
ALTIN
3.018,65
BIST
8.885,00
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
15°C
İstanbul
15°C
Az Bulutlu
Pazar Az Bulutlu
15°C
Pazartesi Çok Bulutlu
15°C
Salı Çok Bulutlu
14°C
Çarşamba Az Bulutlu
16°C

Türkiye’de Kız Öğrencilerin Mühendislik Alanındaki Başarısı

Türkiye’de kız öğrencilerin mühendislik alanındaki başarısı inceleniyor. Eğitim sistemi, fırsat eşitliği ve toplumsal cinsiyet rolleri üzerine detaylı bir analiz.

Türkiye’de Kız Öğrencilerin Mühendislik Alanındaki Başarısı
22.05.2024 12:00
5
A+
A-

Türkiye’de mühendislik alanlarından mezun olan kız öğrencilerin oranı 2015 yılında yüzde 28 iken 2021 yılında yüzde 29’a yükselerek OECD’nin yüzde 28’lik ortalamasını geride bıraktı. Bu oran, Türkiye’nin mühendislik bölümlerinde cinsiyet eşitsizliğiyle mücadelesindeki kararlılığını gösteriyor.

Kız Öğrencilerin Yükseköğretim Mezuniyet Oranları

Son yıllarda, üniversiteden mezun olan kız öğrencilerin oranlarında önemli bir artış gözlemleniyor. Ekonomik Kalkınma ve İş Birliği Örgütü (OECD) tarafından 2023 yılında yayınlanan “Bir Bakışta Eğitim” raporuna göre, yükseköğretim kurumlarından mezun olma oranına bakıldığında OECD ortalamasına göre yüzde 58, Türkiye’de ise yüzde 53’lük oranla çoğunluğu kız öğrencilerin oluşturduğu görülüyor.

STEM Alanlarında Kız Öğrenci Mezuniyet Oranları

2021 yılında OECD ülkelerinde STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) alanlarında üniversite mezunlarının yüzde 33’ünü kız öğrenciler oluşturuyor. Mühendislik gibi bazı STEM alanlarında bu oran yüzde 28’e düşüyor. Türkiye, STEM alanlarında cinsiyet eşitsizliği hala devam etse de bu alanda önemli bir ilerleme kaydetmiş durumda.

“MÜHENDİSLİK ALANINDAKİ KIZ ÖĞRENCİLERİN SAYISININ ARTMASINI AMAÇLIYORUZ”

OECD raporundaki verilere göre Türkiye’nin mühendislik alanlarında cinsiyet eşitsizliğinin azaldığı görülse de bu alandaki ilerlemelerin devam etmesi gerekiyor. Bulgurcu Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Bulgurcu, Türkiye’deki mühendislik bölümlerinde mezun olan kız öğrenci oranının artmasının önemli bir başarı olduğunu belirterek, STEM ve özellikle mühendislik alanında kız öğrencilerin sayısının artması için çaba gösterdiklerini vurgulamıştır.

Kadınların mühendislik ve diğer alanlardaki başarıları toplumun ve ekonominin güçlenmesine katkı sağlayacaktır. Cinsiyet eşitliğinin sağlanması ve kadınların kariyerlerinde ilerlemeleri için destek olunması gerekmektedir. Bulgurcu Vakfı, kız öğrencilere mühendislik alanlarında ilgi ve yeteneklerini geliştirmeleri için destek olmaya devam edecektir.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

ankara web tasarım utts fiyatları briket makinası ankara uyducu wordpress hosting ingilizce kursu cubes ankara sosyal medya ankara haberler Renault Yedek Parça Vizesiz Balkan Turu Dacia Yedek Parça Fluence Yedek Parça iveco yedek parça ankara Güneş Enerjisi İmplant Süt Sağım Makinesi Yedek Parça Casıo g shock forklift aküsü Pt100 doktora tez Ankara endoskopi labomat dacia yedek parça güç trafosu oto yedek parça ankara su jeti dunnage airbag e-imza check up Huzurevi damla etiket radyal fan iç mimar jean Hobi Bahçesi Yatırımı etiler pilates Adblue Baharat Çeşitleri