DOLAR
41,5590
EURO
48,8509
ALTIN
5.165,68
BIST
11.220,22
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
22°C
İstanbul
22°C
Az Bulutlu
Perşembe Az Bulutlu
22°C
Cuma Hafif Yağmurlu
24°C
Cumartesi Hafif Yağmurlu
21°C
Pazar Parçalı Bulutlu
21°C

5’li Raf Etkisine Sahip Ambalaj Tasarımı Ürünü Ön Plana Çıkıyor

Daima olarak değişen teknoloji ve tüketici talepleri, ambalajın satışlar üzerindeki tesirinin değersiz olduğu inancını ortadan kaldırıyor. 3’te 2 oranında olumsuz sonuçlandığı bilinen yine markalama çalışmaları ise yerini 5’li raf tesiri formülüne bırakıyor.

5’li Raf Etkisine Sahip Ambalaj Tasarımı Ürünü Ön Plana Çıkıyor
15.08.2023 13:24
14
A+
A-

Sürekli olarak değişen teknoloji ve tüketici talepleri, ambalajın satışlar üzerindeki tesirinin değersiz olduğu inancını ortadan kaldırıyor. 3’te 2 oranında olumsuz sonuçlandığı bilinen tekrar markalama çalışmaları ise yerini 5’li raf tesiri formülüne bırakıyor. Göz izleme testi sonucunda elde edilen yapay zeka dayanaklı ambalaj performansı ölçme prosedürü, eseri rakipler ortasında öne çıkarmayı amaçlıyor. Yapay zeka takviyeli yaklaşımla tasarlanan ambalajın zihinlerde kalıcı bir yere sahip olacağını söyleyen Tasarist Yaratıcı Yöneticisi Musa Çelik, %95 oranında yanlışsız ölçüm sonuçları veren 5’li raf tesirinin adımlarını paylaşıyor. 

Markalar, maksat kitlelerine ahenk sağlama eforu ve teknolojinin her geçen gün gelişmesi nedeniyle ambalaj dizaynında değişime muhtaçlık duyuyor. Uzun yıllar süregelen ambalajın satın alma davranışında rastgele bir tesir yaratmadığı inancı, yine markalama çalışmalarının 3’te 2’sinde olumsuz sonuçlara neden oldu. Bu sebeple markalar, çok kısa müddette ambalaj dizaynlarını test etmeye yarayan yapay zeka takviyeli 5’li raf tesiri metoduna yöneldi. Eser satışlarından istenilen randımanı almak için ambalajın ölçümlenmesi gerektiğini söyleyen Tasarist Yaratıcı Yöneticisi Musa Çelik, “Sıkça kullandığımız yapay zeka teknolojisi, ambalajdaki ögelerin ne kadar görünür olduğunu %95 doğruluk hissesiyle bize sunuyor. Biz de eseri raflar ortasından öne çıkaracak alanları basitçe tespit edebiliyoruz. 5’li raf tesiri dikkate alınarak tasarlanmış ambalaj, rakipler ortasında kolaylıkla kendini aşikâr ediyor.” kelamlarını kullanarak 5’li raf tesirinin adımlarını sıralıyor.

1. Güçlü bir Marka Kimliği Oluşturmak: Ürünün basitçe hatırlanmasını sağlayan marka kimliği, ambalajın akılda kalmasını sağlıyor. Markanın başarılı olması için kendine has istikametlerini ortaya çıkararak farklı ve güçlü bir görsel kimliğe sahip olması gerekiyor.

2. Daima ve Dengeli Olmak: Rakipler ortasında birinci akla gelen eser olmak için, sürekli ve dengeli davranmak kıymet teşkil ediyor. Markaların tüketiciyle gerçek bağlantı sağlaması, tüketicilerin zihninde ayrıştırıcı bir yere sahip oluyor.

3. Eseri Yanlışsız Yansıtmak: Ambalajda yer alan kısa iletiler ve çoklu görseller, eseri gerçek yansıtan ögelerden biri. Eser isminin markadan daha görünür olması, daha olumlu bir algı yaratıyor. 

4. İlgi Cazip Olmak: Ürün ne kadar çok dikkat çekiyorsa ve rakiplerinden farklı bir imaja sahipse eserin satın alınma ihtimali de o kadar artıyor. Yoğunluğu çok olan raflarda bile eserin birinci anda göze çarpmasına imkan sağlıyor. 

5. Tüketici Odaklı Olmak: Tüketicinin ambalajla karşı karşıya geldiğinde esere karşı merak duyması gerekiyor. Bu sebeple tüketiciye ambalajda görmek istediği tüm etkiyi, onların gereksinimlerine karşılık verecek biçimde yansıtmak gerekiyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı