DOLAR
41,6051
EURO
48,8540
ALTIN
5.141,59
BIST
11.082,63
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
23°C
İstanbul
23°C
Az Bulutlu
Cuma Hafif Yağmurlu
25°C
Cumartesi Az Bulutlu
21°C
Pazar Parçalı Bulutlu
22°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
22°C

Lojistik sektörü teknolojiyle dönüşüyor

2050’ye kadar sera gazı emisyonunun net sıfıra indirilmesi ve global kalkınmanın ekosistemle uyumlu bir halde ilerlemesi maksadıyla yayınlanan Avrupa Yeşil Mutabakatı, memleketler arası ticaret anlayışında orijinal bir çağın başladığının habercisi oldu.

Lojistik sektörü teknolojiyle dönüşüyor
27.11.2023 22:12
27
A+
A-
LOJİSTİK DALI TEKNOLOJİYLE DÖNÜŞÜYOR

 

 

2050’ye kadar sera gazı emisyonunun net sıfıra indirilmesi ve global kalkınmanın ekosistemle uyumlu bir formda ilerlemesi amacıyla yayınlanan Avrupa Yeşil Mutabakatı, memleketler arası ticaret anlayışında yepisyeni bir çağın başladığının habercisi oldu. Sürdürülebilir ve pak dünya odaklı regülasyonlar, sırayla tüm kesimlerin kapısını çalıyor.   Bu yeni periyoda uyumlanma sürecinde, etraf dostu teknolojileri kullanmak artık bir alternatif değil mecburilik haline geldi.

 

Avrupa Birliği, 2019 yılında yayınlamış olduğu Yeşil Mutabakat ile milletlerarası ticaret kriterlerinin birinci sırasına, ekosistemi muhafaza koşulunu yerleştirdiğini tüm dünyaya ilan etti. Olağan bu durumun, yalnızca AB ülkelerini değil AB ile ticari bağlantıda bulunan tüm ülkelerdeki işletmeleri epeyce yakından ilgilendirdiğini söylemekte yarar var. Bilhassa de dış ticaret hacminin yüzde 70’ten fazlasını Avrupa pazarından elde eden Türkiye’yi. 

 

LOJİSTİK VE ULAŞTIRMA BÖLÜMÜ DİREKT ETKİLENECEK

 

Sektörleri süratle etraf dostu teknolojiler kullanmaya yöneltmeyi amaçlayan Yeşil Mutabakat, tıpkı vakitte AB’ye ihraç edilen tüm eserlere de karbon vergisini mecburî tutuyor. En kolay açıklamayla ‘karbon ayak izi hesabına nazaran kirletenin ödediği’ bu vergi çeşidi, tüm dalları dolaylı olarak ilgilendirdiği üzere dünya karbon salınımının yüzde 5,5’ine neden olduğu bilinen lojistik ve ulaştırma kesimini ise direkt etkileyeceğe benziyor. 

 

DİJİTAL ALT YAPILARI GÜÇLENDİRMEK BUGÜNÜN OLMAZSA OLMAZI!

PATH Software House kurucu ortağı Kurucu Ortağı Murat Mukadderat bu gelişmeleri, “AB Yeşil Mutabakatı, önümüzdeki süreçte dünya ticaret trendlerinin istikametini bizlere net bir formda gösteriyor. Global pazarlardaki hissesini korumak ve artırmak isteyen tüm yerli işletmecilerin, yatırımlarını dijital alt yapılarını güçlendirmekten ve regülasyonlara uyumlu iş modelleri üretmekten yana yaptıklarını zati biliyoruz. Lakin lojistik ve ulaştırma bölümünde hala teknoloji kullanımına karşı uzaklıklı bir tavır görebiliyoruz. Bilhassa istihdam edilen taşımacı işçinin, klâsik prosedürlerle operasyonları yönetmeye karşı eğilimi hala çok güçlü. Bizler de bu alışkanlıkları yenileri ile değiştirebilmek için PATH teknoloji laboratuvarlarında kargo ve lojistik kesimi için kolay kullanılabilir, etraf dostu sistem ve eserler geliştiriyoruz” formunda kıymetlendirdi.  

 

 

 

REKABET AVANTAJI YARATAN SİSTEMLER GELİŞTİRİYORUZ

 

Tasarladıkları sistemlerin; depolama, taşıma, operasyon, sevkiyat, müşteri alakaları ve teklif idaresi üzere uçtan uca tüm süreçleri kapsadığını ve kullanıcı dostu olduğunu belirten Baht, “Geleneksel yollarla ilerlemek bilhassa sevkiyat idaresi konusunda büyük bir sorun. Hele de Türkiye üzere transit nakliyatta üs olarak kabul edilen ve Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle tercih edilirliği git gide artacak bir ülke için yüzde 100 oranında teknolojiye geçiş elzem. Global manada stratejik avantajlarımıza karşın hala kesimdeki operasyonel aksaklıklardan kaynaklı sevkiyat bulamama, yük indirememe, araç bulamama üzere sıkıntılarla karşılaşıyoruz. Bu durum hem önemli bir maliyet üretiyor hem de AB Yeşil Mutabakat’ın karbon emisyonu stratejileriyle taban tabana aykırı düşüyor. İlerleyen vakitlerde sıkılaşacak denetlemeler ve yaptırımlardan ötürü mutabakat kriterlerine uymayan nakliyecilik şirketlerinin ve öteki sanayilerin gümrük kapılarından geri çevrildiğini duymamız yakındır. Bu nedenle lojistik firmalarının yazılım alt yapılarına yatırım yapmaları, ileriye dönük önemli bir tasarruf kalemi olarak değerlendirilmelidir” kelamlarıyla lojistik kesimini geleceğe taşıyacak en temel ögenin yapay zekâ yatırımları olduğunun altını çizdi.

 

Lojistik ve kargo bölümüne etkin bir formda eser ve hizmet geliştirdiklerini belirten PATH Software House Kurucu Ortağı Murat Mukadderat, “PATH olarak 2 büyük kargo şirketi için alt yapı ve akıllı gönderim ağı sistemlerini geliştiriyoruz. Bu sistemler birinci kilometreden (first mile) orta ve son kilometreye (mid ve last mile) kadar uçtan uca lojistik süreçlerini kapsıyor. Emelimiz, süreçlerin maliyetlerini azaltarak, işletmeler tarafından kolay kullanılabilir uygulamalar üreterek bölümde teknoloji kullanımını yaygınlaştırmak. Türkiye’nin milletlerarası ticaretteki frekansını artırmak için lojistik ve ulaşım dalında kolektif bir hareket planına muhtaçlığımız var. Bilhassa pandemi sonrasında devasa bir büyüme yakalayan online pazar yerlerinin taleplerini karşılayabilmek için depolama, ulaştırma ve hizmet üzere operasyonların tamamının otomatize edilmiş sistemler üzerinden yönetilmesi gerekli,” tabirlerini kullandı.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı