DOLAR
41,5992
EURO
48,9186
ALTIN
5.173,34
BIST
11.220,22
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
23°C
İstanbul
23°C
Az Bulutlu
Cuma Yağmurlu
24°C
Cumartesi Az Bulutlu
21°C
Pazar Parçalı Bulutlu
22°C
Pazartesi Çok Bulutlu
21°C

Visa, daha sürdürülebilir bir dünya için perakende markaları ile yeni iş ortaklıklarını duyurdu

Araştırmalar tüketicilerin %92’sinin sürdürülebilir bir hayat yaşamak istediğini, fakat sırf %16’sının bu tarafta somut olarak davranışını değiştirdiğini ortaya koyuyor.  

Visa, daha sürdürülebilir bir dünya için perakende markaları ile yeni iş ortaklıklarını duyurdu
03.08.2023 14:24
7
A+
A-
  • Visa Dönüşüm İktisadı Davranış İçgörüleri Laboratuvarı (Recommerce Behavioral Insights Lab); tüketicilerin döngüsel iktisada geçişlerini kolaylaştırmak ve sürdürülebilir tüketici tercihlerini desteklemek gayesiyle, H&M Group markası COS, United Repair Centre, Mindworks, Twig ve Ellen MacArthur Vakfı ile iş birliğini duyurdu. 
  • Araştırmalar tüketicilerin %92’sinin sürdürülebilir bir hayat yaşamak istediğini, fakat sadece %16’sının bu tarafta somut olarak davranışını değiştirdiğini ortaya koyuyor.  

 Visa, Dönüşüm İktisadı Davranış İçgörüleri Laboratuvarı’nın (Visa Recommerce Behavioral Insights) perakende dalı ile geçekleştirdiği birinci iş birliğini duyurdu. İş yerlerinin tüketicilere dönüşüm iktisadına geçişte nasıl dayanak verebileceğini araştırmak ve paylaşmak üzere hayata geçen Visa Dönüşüm İktisadı Davranış İçgörüleri Laboratuvarı’nın birinci iş ortakları H&M Group’un COS markası, United Repair Centre, Mindworks, Twig ve Ellen MacArthur Vakfı oldu. 

İkinci el satış pazarı ve giysi tadilatı konusunda içgörüler araştırılacak

Tüketicilerin %92’si daha sürdürülebilir bir ömür sürmeyi isterken yalnızca %16’sının buna yönelik somut adım attığı bir dünyada, Visa’nın perakende markaları ile kurduğu iş birliği, niyet ile aksiyon ortasındaki farkın giderilmesine yönelik tahliller üzerine çalışacak. 

Moda sanayisinin döngüselliğe geçişinde kıymetli bir yere sahip olan ikinci el satış pazarı her geçen gün büyüyen bir alan. Bununla birlikte, Avrupa’da tüketicilerin sırf %47’si yılda bir kez ikinci el satış faaliyetinde bulunuyor. Bu nedenle, birçok marka hala bu alanda tüketicilerin ilgisini, onları harekete geçiren ögeler ile karşılaştıkları mahzurları anlamaya çalışıyor. İlk etapta COS, tüketicileri ikinci el satış pazarına çeken ve iştirakini artıran ögeleri araştıracak.

United Repair Center ise tüketiciler için giysi tamiri konusundaki pürüzleri ve giysi tamir hizmetlerinin herkes için nasıl daha erişilebilir ve yararlı hale getirilebileceğini araştıracak.

Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin: “Avrupa’da olduğu üzere ülkemizde de tüketiciler daha sürdürülebilir bir ömür dilek ediyor, lakin bunu hayata geçirecek adımları atmakta zorlanıyorlar. Dünyanın önde gelen ödeme ağlarından biri olan Visa, tüketicilerin daha sürdürülebilir tercihler yapmasına yönelik hizmetler geliştirmek için eşsiz bir pozisyonda yer alıyor. Kısa müddet evvel duyurduğumuz Dönüşüm İktisadı kavramı, daha sürdürülebilir bir iktisat için 6 temel tüketim biçimini kapsıyordu: Kirala, yine doldur, tamir et, tekrar dağıtıma sok, ikinci el sat ve kullanım ömrü tamamlandığında iade et. Visa Dönüşüm İktisadı Davranış İçgörüleri Laboratuvarı, bireyleri bu alanlarda harekete geçirecek motivasyon noktalarını belirlemeyi hedefliyor. Bu sayede giysi kesiminde sürdürülebilir modanın tercih edilmesini ve tüketicilerin döngüsel iktisada geçişlerini hızlandırmayı hedefliyoruz“ dedi.

Sonuçlar açık raporlar aracılığıyla paylaşılacak

Çalışmalar, değişen tüketici davranışlarını tetikleyen faktörlerin daha âlâ anlaşılmasını sağlamak için online ve fizikî mağaza ortamı üzere farklı ortamlarda yürütülerek; görünürlük, erişim ve satın alınabilirlik üzere başlıklara odaklanacak. Elde edilen bulgular, kendi döngüsel modelini kurmak isteyen iş yerleri tarafından da kullanılabilmesi için açık kaynaklı olarak indirilebilir raporlar aracılığıyla sunulacak. 

Projenin başka iş ortakları olan Ellen MacArthur Foundation Vakfı’nın döngüsel tasarım, Twig’in fintech ve ikinci el satış, Mindworks’ün ise davranış modeli tasarımı alanındaki tecrübe ve bilgi birikimlerinin, çalışmalarda edinilen içgörülerin sürdürülebilirlik alanında somut aksiyonlara dönüştürülmesinde değerli rol oynaması bekleniyor. 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı