enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
41,9697
EURO
48,7868
ALTIN
5.472,54
BIST
10.551,34
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
20°C
İstanbul
20°C
Az Bulutlu
Perşembe Çok Bulutlu
21°C
Cuma Az Bulutlu
24°C
Cumartesi Hafif Yağmurlu
20°C
Pazar Az Bulutlu
22°C

Çin, Kuzey Deniz Rotası Üzerinden Avrupa’ya İlk Transit Seferini Yaptı

Çin’den yola çıkan yük gemisi, Kuzey Deniz Yolu üzerinden Avrupa’ya ulaşarak bir ilke imza attı.

Çin, Kuzey Deniz Rotası Üzerinden Avrupa’ya İlk Transit Seferini Yaptı
14.10.2025 19:53
6
A+
A-

Çin’den yola çıkan yük gemisi, Kuzey Deniz Yolu üzerinden Avrupa’ya ulaşarak bir ilke imza attı. Ningbo Limanı’ndan yola çıkarak Kuzey Deniz Rotası’nı aşan ilk konteyner gemisi, İngiliz limanı Felixstowe’a ulaştı. 

Bu tarihi seferle, küresel ticaretin büyümesine önemli bir katkı sağlayacak olan Kuzey Deniz Rotası’nın Avrupa ve Asya arasındaki sürdürülebilir bir lojistik kanalı olma potansiyelini geliştirme yolunda bir adım daha atılmış oldu. 

Toplam ağırlığı yaklaşık 25 bin ton olan kargo konteynerlerini taşıyan gemi, Ekim ayı başında Kuzey Deniz Rotası’nın sularına girdi. Geminin seyir sırasında bilgilendirme ve navigasyon desteği, Rusya Devlet Nükleer Enerji Kuruluşu Rosatom bünyesinde faaliyet gösteren FGBU Glavsevmorput tarafından sağlandı. Felixstowe Limanı’nda boşaltıldıktan sonra konteyner gemisi diğer Avrupa limanlarına hareket edecek. 

Rus Arktik bölgesi üzerinden yapılan seyir toplamda 20 gün sürdü. Bu da geleneksel güney rotalarının kullanımına kıyasla neredeyse yarı oranda daha kısa bir süre. Deniz lojistiğinde karbonsuzlaştırma için konulan küresel hedefler göz önüne alındığında, daha kısa rotaların kullanılması, okyanuslar üzerindeki insan kaynaklı etkinin azaltılmasının yollarından biri olarak öne çıkıyor. Mesafenin kısalması sayesinde, Kuzey Deniz Rotası üzerindeki güzergah yalnızca yolculuk süresini ve kargo taşıma maliyetlerini önemli ölçüde azaltmakla kalmıyor, aynı zamanda sera gazı emisyonlarını da düşürüyor.

Rosatom’un Arktik gelişiminden sorumlu özel temsilcisi Vladimir Panov konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Kuzey Deniz Rotası  hızla gelişerek küresel lojistik için gerçek ve etkin bir güzergâh haline geliyor. Buna, ileri teknolojilerin geliştirilmesi, yeni nesil nükleer buz kırıcıların inşası ve yabancı yük taşıyıcılarının artan ilgisi dahil olmak üzere çeşitli faktörler katkıda bulunuyor. Arktik koşullarında çalışmak kolay değil, ancak zorlukları sonuca dönüştürüyoruz. Ana önceliğimiz olan Kuzey Deniz Rotası’nın güvenliğini sağlamanın yanı sıra, güzergahın hızını ve geçiş süresini yönetmek de bugün bizim için önemli bir görev haline gelmiştir” ifadelerini kullandı. 

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı