DOLAR
32,2020
EURO
35,0069
ALTIN
2.504,53
BIST
10.643,58
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
21°C
İstanbul
21°C
Az Bulutlu
Pazartesi Hafif Yağmurlu
22°C
Salı Az Bulutlu
25°C
Çarşamba Az Bulutlu
23°C
Perşembe Az Bulutlu
22°C

Aile içi problemler, çocukların okula gitme isteğini olumsuz etkiliyor

Okul kaygısının çocuğun okula gitmeye dair çok tasa ve kaygı yaşadığı bir durum olduğunu belirten uzmanlar, okul derdi belirtilerinin farklı hallerde görülebildiğini söylüyor. 

Aile içi problemler, çocukların okula gitme isteğini olumsuz etkiliyor
12.09.2023 08:24
4
A+
A-

Okul kaygısının çocuğun okula gitmeye dair çok tasa ve kaygı yaşadığı bir durum olduğunu belirten uzmanlar, okul tasası belirtilerinin farklı biçimlerde görülebildiğini söylüyor. Çocuğun okula gitmek istememesinin nedenlerine işaret eden Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Uzman Klinik Psikolog İnci Işık İdeal, yeni bir okula başlama, sınıf yahut öğretmen değişiklikleri, akademik zorluklar, imtihanlar, toplumsal alakalarda sıkıntılar üzere durumların çocuklarda okul telaşını tetikleyebildiğine dikkat çekiyor.

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Uzman Klinik Psikolog İnci Parıltı İdeal, okulun, çocuklar için yalnızca eğitim alınan bir yer değil, birebir vakitte toplumsal marifetlerin geliştirildiği, arkadaşlıkların kurulduğu bir ortam olduğuna işaret etti.

İnci Parıltı Dava, bazı çocuklar için okulun, telaşa neden olan bir durum haline gelebildiğini söyleyerek, şöyle devam etti:

“Okul tasası, çocuğun okula gitmeye dair çok kaygı ve kaygı yaşadığı bir durumdur. Bu kaygı, çocuğun okulda başarısız olacağı, reddedileceği yahut olumsuz bir durumla karşılaşacağı niyetlerinden kaynaklanabilir.  Okul korkusu birçok farklı nedenden ortaya çıkabilir. Bilhassa yeni bir okula başlama, sınıf yahut öğretmen değişiklikleri, akademik zorluklar, imtihanlar, toplumsal ilgilerde sıkıntılar üzere durumlar çocuklarda korkuyu tetikleyebilir.”

 

Okul derdi fizikî belirtilerle de görülebilir

Uzman Klinik Psikolog İnci Parıltı İdeal, çocuklardaki okul derdinin farklı belirtilere neden olabileceğine dikkat çekerek bu belirtileri şöyle sıraladı:

– Çocuğunuzun okula gitmekle ilgili karın ağrısı, baş ağrısı, mide bulantısı, nefes darlığı üzere fizikî yakınmalarının olması,

– Çocuğunuzun telaşlı ve gergin, sonlu, mutsuz hissetmesi,

– Okul hakkında olumsuz hisler söz etmesi ve okula gitmek istemediğini söylemesi, 

– Çocuğunuzun okulda arkadaşlarıyla alakalarını kesmesi,

– Öfke nöbetleri yaşaması

– Okulda makul aktivitelerden yahut durumlardan kaçınma

 

Aile içindeki anlayış eksikliği ve bağlantı meseleleri okula gitmeme isteğine neden olabilir

Uzman Klinik Psikolog İnci Işık İdeal, çocukların okula gitmeme isteğinin altında yatan nedenleri ise şu formda sıraladı:

– Bilhassa okul öncesi ve ilkokul devrindeki çocuklar, anne-babalarından başka kalmaktan dert duyabilirler. 

– Okul, yeni arkadaşlar edinme ve toplumsal etkileşim açısından değerlidir. Fakat birtakım çocuklar, özgüven eksikliği, utangaçlık ya da zorbalık üzere sebeplerden ötürü okula gitmekten kaçınabilirler.

– Öğrenme zahmetleri yaşayan öğrenciler, sınıfta başkalarına yetişememe kaygısıyla okula gitmek istemeyebilirler. 

– Aile içi sorunlar, çocukların okula gitme isteğini etkileyebilir. Aile içindeki anlayış eksikliği, irtibat meseleleri yahut ayrılık üzere durumlar çocuğun okula karşı olumsuz bir tavır geliştirmesine neden olabilir.

– Ders yoğunluğu, sıkıcı ders içerikleri yahut çok rekabetçi bir okul ortamı, öğrencilerin okula gitmek istememesine yol açabilir. 

 

Düzenli günlük rutin çocukların tasasını hafifletebilir

Ailelere, çocukların okul korkusunu anlamaları ve yardımcı olmaları için tekliflerde bulunan Uzman Klinik Psikolog İnci Işık İdeal, öncelikle çocukla açık ve anlayışlı bir irtibat kurulması gerektiğine dikkat çekti. Dava, “Okula gitme ile ilgili hislerini ve telaşlarını paylaşmasını teşvik edin. Çocuğunuzun fizikî ve duygusal durumunu yakından gözlemleyin. Okul hakkında konuşurken çocuğunuzun reaksiyonlarını ve tabirlerini dikkatlice dinleyin. Arkadaşlar ve akranlarla olan ilgilerini gözlemleyin. Destekleyici bir ortam yaratarak, telaşla başa çıkmalarına yardımcı olun. Okul korkusu yaşayan çocuklar için sistemli bir günlük rutin oluşturmak, onların telaşlarını hafifletebilir.” dedi.

Sabahları erken kalkmanın, çocuğun rahatça hazırlanmasını sağlayacağını lisana getiren Dava, “Giyinme, çanta hazırlama üzere aktiviteler, çocuğunuzun sorumluluk hissetmesini sağlar. Okul sonrası ödev vakti belirleyin. Çocuğunuzun ödevlerini birlikte gözden geçirebilirsiniz. Okul sonrası çocuğunuzun ilgi duyduğu aktivitelere vakit ayırmasına müsaade verin.  Okula gitme konusunda büyük adımlar atmak yerine küçük adımlarla başlayarak çocuğunuzu rahatlatın. Örneğin, okula gitme sürecini basamak kademe planlayabilirsiniz. Okul tasasıyla başa çıkması için verdiğiniz takviyelerin kâfi gelmediğini düşünüyorsanız yardım istemekten çekinmeyin. Okulun rehberlik ve ruhsal danışmanlık ünitesinden ya da uzman bir psikologdan yardım alabilirsiniz.” teklifinde bulundu.

 

Öğrenciler dertlerini öğretmenlerine anlatabilmeli 

Öğretmenlerin çocukları sınıf içinde gözlemledikleri için çocuğun yaşadığı okul tasasını anlayabileceğine de vurgu yapan Uzman Klinik Psikolog İnci Işık Dava, “Her öğrencinin farklı olduğunu anlayarak, öğrencilerle birebir bağlantı kurmak ve gereksinimlerine özel dayanak sağlamak kıymetlidir. Okul telaşı yaşadığını düşündüğünüz öğrencinizle yaşadığı korkular hakkında konuşabilirsiniz. Öğrencileriniz muhtaçlık duyduklarında size ulaşabileceklerini ve onlara gerekli dayanağı sağlayabileceğinizi bilmeliler. Keyif alacakları etkinlikler ve projeler sunmak, onların okula olan ilgisini artırabilir. Arkadaşlar ortası ilgileri güçlendiren etkinlikler düzenlemek öğrencilerinizin birbirlerine dayanak olmasını sağlayabilir.” diyerek kelamlarının tamamladı. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ETİKETLER: , , , ,
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

ankara web tasarım law office wordpress hosting ingilizce kursu web tasarım ankara haberler Renault Yedek Parça Ankara Çıkışlı Karadeniz Batum Turu Dacia Yedek Parça Fluence Yedek Parça iveco yedek parça ankara Güneş Enerjisi İmplant Süt Sağım Makinesi Yedek Parça Casıo g shock forklift aküsü Pt100 ankara ceza avukatı Ankara endoskopi labomat Beta Law dacia yedek parça güç trafosu oto yedek parça dunnage airbag e-imza check up Huzurevi damla etiket radyal fan iç mimar jean Hobi Bahçesi Yatırımı etiler pilates değer kaybı Adblue yer yıkama makinesi Baharat Çeşitleri