EY, Global Sigorta Görünümü raporunun 2024 versiyonunu yayımladı. Rapora nazaran, kesimin mevcut performansı ve geleceğe yönelik beklentileri açısından inanç ve şeffaflık en değerli kriterler ortasında yer alıyor.
EY, Global Sigorta Görünümü raporunun 2024 versiyonunu yayımladı. Rapora nazaran, kesimin mevcut performansı ve geleceğe yönelik beklentileri açısından inanç ve şeffaflık en değerli kriterler ortasında yer alıyor.
Uluslararası danışmanlık, kontrol ve vergi hizmetleri şirketi EY (Ernst & Young); bu yıl karşı karşıya kalacakları zorluklar ve fırsatlar karşısında sigorta şirketlerine rehberlik edecek EY Global Sigorta Görünümü raporunun 2024 versiyonunu yayımladı. EY raporuna nazaran; ekonomik belirsizliklerin, risklerin hâkim olduğu bir çerçevede sigorta şirketlerinin teknolojik ilerlemelere ayak uydururken, şiddetli şartların üstesinden gelebilmek için inanç, şeffaflık, şahsileştirilmiş tecrübeler ve bütünsel tahliller ile daha fazla bedel sağlaması gerekiyor.
Sigortacılık bölümünde inancın rolü tekrar şekilleniyor
EY Global Sigorta Görünümü 2024 raporuna nazaran; sigorta şirketleri güvenlik ve tasarruf açıklarını azaltmak ve yeni müşteri taleplerini karşılamak için üretken yapay zekâdan (Gen AI) yararlanabilir lakin bu noktada “güven” ön plana çıkıyor. Bu inancı sağlayan sigorta şirketleri; daha sadık müşteriler kazanmanın yanı sıra kârlılıklarını artırarak paydaşlar ve yasal düzenleyiciler ile verimli ilgiler yürütebilir.
Raporun sonuçları; müşterilerin ödedikleri fiyatın karşılığını alma ve sıkıntı vakitlerde sigortacılara güvenme konusunda kuşku duymadığını gösteriyor. Yatırımcılar da sigorta şirketlerinin stratejik önceliklerini (özellikle ESG bahisleriyle ilgili olarak) biliyor ve rapor edilen sayıları muteber buluyor. Düzenleyici kurumlar ise sigortacıların kritik toplumsal zorluklarla baş etme konusunda uygun bir pozisyonda olduğuna inanıyor.
Ancak sigorta alanında klâsik olmayan rakiplerin artması kıymetli bir konu olarak öne çıkıyor. Dijital tahliller, kolay satın alma süreçleri ve müşteri muhtaçlığına nazaran kolaylıkla ayarlanabilen isteğe bağlı özellikler sunan InsurTech şirketleri, teknoloji platformları ve başka sigorta dışı kuruluşlar müşterileri, bilhassa de genç kitleyi çekiyor. Bunlara ek olarak, her temas noktasında inanç sağlayan yeni oyuncular, markalarını inanç üzerine inşa eden aşikâr bir olgunluk düzeyindeki şirketlerden pazar hissesi alıyor. Sigortacıların her paydaş nezdinde itimadı perçinlemek için eser tasarımı ve fiyatlandırma kararlarından teknoloji ve bilgi kullanımına, finansal raporlama ve mevzuat açıklamalarına kadar her mevzuda daha fazla şeffaf olması gerekiyor.
Sigortacılar, Gen AI kullanımda hem optimist hem temkinli bir tavır sergiliyor
Tüketiciler, düzenleyici kurumlar ve üst seviye iş başkanları, yapay zekâ konusunda optimist olduklarını belirtirken birebir vakitte kimi telaşları olduğunu tabir ediyor. Birçok sigortacı, üretken yapay zekâ (Gen AI) uygulamalarını süreçlerine entegre etme konusunda süratli hareket etme baskısı hissediyor. Lakin bu süreçte yapay zekânın sigortacılıkta inançlı ve sağlam uygulanabilmesi için gerekli olan güçlü yönetişim modellerini oluşturmaya da vakit ayırmaları gerekiyor. Ayrıyeten yapay zekâ odaklı süreçlerde, bilhassa hassas müşteri dataları kelam konusu olduğunda, müşteriler, ortaklar ve düzenleyiciler ortasında itimat oluşturmak için şeffaflık kavramı büyük değer taşıyor.
Sigorta şirketleri değişen müşteri beklentilerini karşılamaya hazır durumda mı?
Sigorta şirketleri; varlık idaresi ve finansal verimlilik alanları başta olmak üzere daha güçlü muhafaza arayan müşterilere ulaşmayı ve onların beklentilerini karşılamayı hedefliyor. Tüketiciler ise güvendikleri sağlayıcılara, yani hakikat tavsiyelerde bulunan ve hakikat tahliller sunan firmalara yöneliyor. Bu doğrultuda, sigorta şirketlerinin müşterilerle inanç oluşturacak halde etkileşim kurmak için daha kolay ve daha erişilebilir eserler, daha uygun dağıtım kanalları ve daha şahsileştirilmiş hizmet tecrübesi sağlaması kıymetli. Otomotivden bulut bilişime ve ilaç bölümüne kadar en güçlü markaları potansiyel olarak bünyesinde barındıran şirketler için inancı tekrar tesis etmek hayati kıymet taşıyor.
Sigorta şirketlerinin rekabet avantajını garanti altına almaları için alması gereken aksiyonlar:
EY Türkiye Finansal Hizmetler Bölüm Önderi ve Vergi Kısmı Şirket Ortağı Levent Atakan raporun sonuçlarıyla ilgili olarak değerlendirmesinde şunları söyledi:
“EY Global Sigorta Görünümü 2024 raporuna nazaran; düzenleyici kurumların sıkı incelemesi, gelişen teknolojiler ve yatırımcıların artan baskısı, sigorta şirketlerini önceliklerini tekrar gözden geçirmeye yönlendiriyor. Bölümün mevcut performansı ve geleceğe yönelik beklentileri açısından inanç ve şeffaflık en kıymetli kriterler ortasında yer alıyor. Günümüz piyasasında, sigorta başkanları yüksek maliyetler, sıkı iş gücü piyasaları, makroekonomik belirsizlik, artan korumacılık ve daha kapsamlı düzenleyici gerekliliklerle uğraş etmeye hazır olmalı.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı