DOLAR
41,5590
EURO
48,8509
ALTIN
5.165,68
BIST
11.220,22
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
22°C
İstanbul
22°C
Az Bulutlu
Perşembe Az Bulutlu
22°C
Cuma Hafif Yağmurlu
24°C
Cumartesi Hafif Yağmurlu
21°C
Pazar Parçalı Bulutlu
21°C

Her Sektöre Uygun Bir Identify Çözümü Var

Uzaktan müşteri edinimi (KYC – know your customer) teknolojisinin Türkiye’deki öncüsü Identify, bankacılık ve finans bölümlerinin yanı sıra müşteri kimliğinin uzaktan doğrulanması gerektiren tüm kesimlere yönelik sunduğu tahlillerle dikkat çekiyor.  

Her Sektöre Uygun Bir Identify Çözümü Var
22.08.2023 02:00
5
A+
A-

Uzaktan müşteri edinimi (KYC – know your customer) teknolojisinin Türkiye’deki öncüsü Identify, bankacılık ve finans bölümlerinin yanı sıra müşteri kimliğinin uzaktan doğrulanması gerektiren tüm bölümlere yönelik sunduğu tahlillerle dikkat çekiyor.  

Dijitalleşen dünya, süratle yaygınlaşan e-ticaret, uzaktan müşteri edinimi (KYC- know your customer) teknolojisinin kullanımının pek çok dalda yaygınlaşmasına yol açıyor. Müşteri kimliklerinin uzaktan doğrulanması gereken başta bankacılık ve finans olmak üzere pek çok dalda kullanılan KYC teknolojisinin Türkiye’deki öncüsü Identify, deneyimi ve sunduğu tahlillerle fark yaratıyor. 

KYC kullanımının süratle yaygınlaştığı ve firmanın 2023’ün birinci altı ayında %220 oranında büyüdüğü bilgisini paylaşan Identify Türkiye Genel Müdürü Ulaş Arıcan, yaptıkları Ar-Ge yatırımları sayesinde her bölüme yönelik tahlil geliştirme kapasitesinde olduklarını belirtiyor. Arıcan, “Bankacılık bölümünde 1 Haziran’da yürürlüğe giren regülasyonlar, bu bölümde KYC teknolojisi kullanımının süratle artmasına yol açtı. Finans kuruluşlarının yasal düzenlemelere ve güvenlik mevzuatlarına uyma zorunlulukları KYC’ye talep oluşmasına neden oluyor. Bankalar KYC’yi hatanın finansmanı ve kara para aklama üzere yasadışı faaliyetleri engellemek, müşterilerinin güvenliğini sağlamak ve mevzuatlara ahenk zorunlulukları nedeniyle kullanıyor. KYC bankalarda, hesap açma, kredi başvurusu üzere finansal süreçlerde ve risk değerlendirmesinde öne çıkan bir süreç. KYC kullanarak müşteri edinme oranları geçtiğimiz yıla nazaran iki kat arttı. Türkiye Bankalar Birliği bilgilere nazaran 2023’ün yalnızca Ocak ayında 1 milyon 94 bin kişi bu yolla müşteri olmak için başvurdu. Bu bilgiler bölümün ileride daha çok kullanıcıya ulaşacağının habercisi” diyor. 

Dijital dönüşüm ve KYC 

Almanya ve Türkiye’de hizmet veren Identify’ın müşteri portföyünün büyük bir kısmını bankacılık, finans, sigorta, kripto ve e-ticaret kesimlerinde faaliyet gösteren kuruluşlar oluşturuyor. Arıcan, en büyük müşteri kümesi finans dalı olsa da dijital dönüşümle birlikte kimlik doğrulaması ve risk tahlili gerektiren tüm dallara yönelik KYC ve digital onboarding tahlilleri sunduklarını vurguluyor. Arıcan, “Identify Türkiye olarak son beş yılda Almanya’da KYC kesiminde yüz binlerce kimlik doğrulama sürecini muvaffakiyetle tamamladık. Bankacılık ve finans bölümlerine deneyimlerimizi aktardık. Dönüşüm oranlarına odaklanmaları gerektiğini her fırsatta lisana getirdik. Almanya ve Türkiye’de KYC mevzuatları birbirinden farklı olsa da Identify her iki ülkenin mevzuatına ve regülasyonlarına %100 uyumlu” diyor.

Bağımsız tahlil ve danışmanlık firması Goode Intelligence datalarına nazaran KYC pazarının 2026 yılında 26 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacağının varsayım edildiği bilgisini paylaşan Arıcan, KYC ve digital onboarding pazarındaki süratli genişlemeye tüm bilgi ve deneyimleriyle her dalda cevap vereceklerini ve müşterilerinin yanında olmaya devam edeceklerini vurguluyor. Arıcan, Türkiye’nin bu alanda tesirli bir noktaya ulaşması için daima çalıştıklarını kelamlarına ekliyor. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı