DOLAR
41,5590
EURO
48,8509
ALTIN
5.165,68
BIST
11.220,22
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
22°C
İstanbul
22°C
Az Bulutlu
Perşembe Az Bulutlu
22°C
Cuma Hafif Yağmurlu
24°C
Cumartesi Hafif Yağmurlu
21°C
Pazar Parçalı Bulutlu
21°C

Markanızı Siber Tehditlerden Nasıl Korursunuz?

Kaspersky’nin son Spam ve Kimlik Avı Raporuna nazaran, 2022 yılında teslimat hizmetlerini taklit eden sayfalar %27,38 ile kimlik avı temasları ortasında en yüksek tıklama oranına sahip

Markanızı Siber Tehditlerden Nasıl Korursunuz?
06.10.2023 17:00
9
A+
A-

Kaspersky’nin son Spam ve Kimlik Avı Raporuna nazaran, 2022 yılında teslimat hizmetlerini taklit eden sayfalar %27,38 ile kimlik avı ilişkileri ortasında en yüksek tıklama oranına sahip. Çevrimiçi mağazalar %15,56 ile ikinci sırada, ödeme sistemleri üçüncü ve bankalar ise dördüncü sırasında yer alıyor. 

 

 

Siber hatalılar, faaliyetlerinde oburlarının üzerine itimat inşa etmek için uzun yıllar çalıştığı markaları gaye alıyor ve hata faaliyetlerini yürütmek için bu markanın ismini kullanarak gelir elde ediyor. Bunlar bir markayı yahut çevrimiçi hizmeti kopyalayarak oluşturdukları web sitesini işletirken, girişteki hesap bilgilerinden şahsî ve profesyonel kimliklere, şirkete dair hassas ve finansal bilgilere kadar her şeyi oltalamayla kullanıcıları tuzağa düşürmek için yanlışsız ve detaylı biçimde kullanma yoluna gidiyorlar. Bu durum bilgi ve para kaybına yol açabileceği üzere, maksat kitlede temel marka hakkında olumsuz bir algı yaratarak büyük prestij kaybı risklerine de neden olabiliyor.

Kaspersky Web İçerik Analisti Olga Svistunova, markanızı mümkün siber risklerden müdafaanız için aşağıdaki kurallara uymanız davetinde bulunuyor:

  1. Hem çalışanlarınızı hem müşterilerinizi bir kimlik avı e-postasını yahut kimlik avı web sitesini nasıl tanıyacakları konusunda bilgilendirin. Şirket çalışanının siber güvenlik şuurunun düşük olması, değerli iş süreçlerinin durmasına ve bilgi sızıntısına yol açabilir. Siber hatalılar kurumsal toplumsal medya hesaplarını ele geçirebilir ve şirket ismine berbat niyetli faaliyetler yürütebilir. 

 

  1. Sadece çalışanlarınız değil, müşterileriniz de risk altında olabilir. Mümkün tehditleri fark edebilmeleri için evvel bunların farkında olmaları gerekir. Bu emele ulaşmak için işçiye yönelik özel siber güvenlik eğitimi düzenleyebilir, müşterileriniz için kimlik avı faaliyetlerinin nasıl tespit edileceğini açıklayan özel öyküler yahut güvenlik şuuru oluşturmaya yönelik e-postaları serileri oluşturabilirsiniz.

 

  1. Finans alanında ya da siber hatalıların sıklıkla ilgisini çeken bir öbür hassas alanda çalışıyorsanız, müşterilerinizi bu mevzuda uyarın ve kandırılma riskinin arttığına dikkatlerini çekin. Müşterilerinizden aldıkları e-posta ve iletilere daha fazla dikkat etmelerini isteyin. 

 

  1. Müşterilerinizden markanız ismine gerçekleştirilen tüm kuşkulu faaliyetleri size bildirmelerini isteyin. Kuşkulu aksiyonları vaktinde öğrenebilmek için müşterilerinizi ekran imgelerini ve öteki delilleri sizinle paylaşmaları konusunda teşvik edin.

 

  1. Sosyal medya hesaplarınızın güvenlik ayarlarına dikkat edin. Genel bir kural olarak şirketler sadece kendi kaynaklarında değil, birebir vakitte harici platformlarda da bilgi yayınlar ve amaç kitleleriyle bağlantı kurar. Bu cins platformlardaki saklılık ayarlarına dikkat edin, bunları düzgün inceleyin, karmaşık güçlü parolalar oluşturun ve mümkünse iki faktörlü kimlik doğrulama kullanın.

 

  1. Marka taklidi taarruzlarını vaktinde belirtmek için Kaspersky Digital Footprint Intelligence üzere tehdit istihbaratı araçlarından yardım alın. Bu tıp tahliller size gayeli kimlik avı ve geçersiz toplumsal ağ hesapları hakkında gerçek vakitli bildirimler sağlayabilir. Ayrıyeten markayı gaye alan kimlik avı web sitesinin görünümünü takip etmenin yanı sıra, geçersiz toplumsal ağ hesaplarının ve taşınabilir pazarlardaki uygulamaların izlenmesine ve kaldırılmasına yardımcı olabilir.

Kaspersky hakkında

Kaspersky, 1997 yılında kurulmuş global bir siber güvenlik ve dijital kapalılık şirketidir. Kaspersky’nin derin tehdit istihbaratı ve güvenlik uzmanlığı, dünya genelinde işletmeleri, kritik altyapıları, hükümetleri ve tüketicileri korumak için daima olarak yenilikçi tahlillere ve hizmetlere dönüşmektedir. Şirketin kapsamlı güvenlik portföyü, gelişmiş ve gelişen dijital tehditlerle çaba etmek için önde gelen uç nokta müdafaası, özel güvenlik eserleri ve hizmetleri ile Siber Bağışıklık tahlillerini içeriyor. 400 milyondan fazla kullanıcı Kaspersky teknolojileri tarafından korunmaktadır ve 220.000’den fazla kurumsal müşterinin kendileri için en değerli olanı müdafaalarına yardımcı oluyoruz. kaspersky.com adresinden daha fazla bilgi edinin.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı