DOLAR
32,2198
EURO
35,0166
ALTIN
2.505,41
BIST
10.643,58
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
22°C
İstanbul
22°C
Az Bulutlu
Pazartesi Az Bulutlu
22°C
Salı Açık
25°C
Çarşamba Az Bulutlu
23°C
Perşembe Az Bulutlu
22°C

Otonom araçlarda güvenlik nasıl olmalı?

Otonom araçlar hayatımızın bir kesimi olmaya başladı. Araçların herkes için daha inançlı bir gelecek yaratma potansiyeline sahip olabilmesi için otonom araç üreticileri ve filo operatörleri  için güvenlik birincil tasa olmalıdır. Siber güvenlik şirketi ESET otonom araçları mercek altına aldı, daha inançlı bir sürüş için tekliflerini paylaştı.

Otonom araçlarda güvenlik nasıl olmalı?
27.11.2023 15:12
4
A+
A-

Otonom araçlarda güvenlik nasıl olmalı?

 

Otonom araçlar hayatımızın bir kesimi olmaya başladı. Araçların herkes için daha inançlı bir gelecek yaratma potansiyeline sahip olabilmesi için otonom araç üreticileri ve filo operatörleri  için güvenlik birincil dert olmalıdır. Siber güvenlik şirketi ESET otonom araçları mercek altına aldı, daha inançlı bir sürüş için tekliflerini paylaştı.

 

Sürücüsüz yahut otonom araç filoları şu anda San Francisco ve Las Vegas’ta faaliyet gösteriyor. Pilot programlar Seattle’dan Miami’ye kadar Amerika Birleşik Devletleri’nin dört bir yanına yayılan yaklaşık bir düzine kentte daha bulunuyor. Şoförsüz araçlar birebir vakitte Avrupa ve Asya’da da geliştiriliyor ve test ediliyor.

 

Onlarca yıldır bilgisayar güvenliği konusunda öğrenilen bir şey varsa, o da başarılı olan her teknolojinin, hem yasal hem de yasa dışı olarak para kazanmaya çalışan girişimcileri kendisine çekeceğidir. Siber hatalılar için otonom araçlar çok cazip bir kategori olarak görülüyor. Tüketicileri gaye alan hesap hırsızlığı ve işletmeleri maksat alan fidye yazılımları üzere büsbütün siber alanda meydana gelen cürüm faaliyetlerinin yanı sıra, fizikî dünyada araçlara sahip olmak birtakım enteresan fırsatlar da sunuyor:

 

  • Müşterileri seyahat geçmişleriyle ilgili tehdit ederek kar elde etmek 
  • Araçların uzaktan ele geçirilmesi 
  • Trafik sıkışıklığına neden olmak için araçları belli bir yere göndermek. 
    • Yoğun saatlerde ağır kavşakları yahut otoyolları hedeflemek. 
    • Trafiğin sıkışık olduğu havalimanları, tren istasyonları yahut otobüs terminallerinden kolluk kuvvetlerini uzak tutmak 
    • Acil durum hizmetlerinin engellenmesi 
    • Diğer organize hata faaliyetlerinin örtbas edilmesi 
  • Güvenlik özelliklerini devre dışı bırakmak ve kazalara neden olmak. 

 

Otonom araçlarla ilgili bir başka mümkün telaş ise ticari kamyonlardır. Kıymetli kargo taşıyan otonom bir kamyon, hatalıların seçeceği bir yerde durdurulabilir yahut oraya yönlendirilebilir. Kamyonlar, kargoların gemilerden boşaltıldığı rıhtımlar üzere transit merkezlerini kapatmak için de kullanılabilir.

 

Birçok yenilik ortasında bilhassa süratle kabul gören bu yeni teknoloji hayal gücünün hudutlarını aşıyor ve yeni maniler yaratıyor. Lakin artan şöhret birebir vakitte dijital savunmayı güçlendirmeye yardımcı olabilecek teknoloji meraklılarını da cezbediyor. 

Geleneksel insan gücüyle çalışan otomobillerle tıpkı yollarda gidebilen araba biçimindeki otonom araçlar, son birkaç on yılda araba teknolojisinde yaşanan en büyük değişikliklerden birini temsil ediyor. Geçmişi yüzyıldan fazla olan ulaştırma mühendisliğinden öğrenilen birtakım temel tedbirlerin unutulmaması gerekir üzere görünüyor:

  • Bireylerin yahut işletmelerin sahip olduğu otonom araçlar, acil durumlarda bir insan tarafından çalıştırılabilecek denetimlere sahip olmalıdır. Yapay zeka, sürüş konusunda ne kadar uygun olursa olsun, bir insan şoförün tüm yapabileceklerini hiçbir vakit ön göremeyebilir ve bunlara cevap veremeyebilir. Yapay zeka “otomatik pilotunu” devre dışı bırakabilecek yönlendirme, hızlanma ve frenleme sistemlerinin sağlanması, hayat kurtarmakla “sadece” kazaya karışmak ortasındaki fark manasına gelebilir. Makineler bilinen kalıpları yönlendirmede uygundur fakat beşerler otomatik eğitim setlerinde makul bir halde ele alınamayacak joker olayları yönetebilir. 

 

Taksi yahut servis hizmeti olarak kullanılması amaçlanan araçlar için, metro araçlarında kullanılan  acil durum imdat ipleri yahut düğmelerinden farklı olmayan bir acil durum frenleme sistemi yolcuların erişimine açık olmalıdır.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

ankara web tasarım law office wordpress hosting ingilizce kursu web tasarım ankara haberler Renault Yedek Parça Ankara Çıkışlı Karadeniz Batum Turu Dacia Yedek Parça Fluence Yedek Parça iveco yedek parça ankara Güneş Enerjisi İmplant Süt Sağım Makinesi Yedek Parça Casıo g shock forklift aküsü Pt100 ankara ceza avukatı Ankara endoskopi labomat Beta Law dacia yedek parça güç trafosu oto yedek parça dunnage airbag e-imza check up Huzurevi damla etiket radyal fan iç mimar jean Hobi Bahçesi Yatırımı etiler pilates değer kaybı Adblue yer yıkama makinesi Baharat Çeşitleri