enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
41,9697
EURO
48,7868
ALTIN
5.472,54
BIST
10.551,34
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
20°C
İstanbul
20°C
Az Bulutlu
Perşembe Çok Bulutlu
21°C
Cuma Az Bulutlu
24°C
Cumartesi Hafif Yağmurlu
20°C
Pazar Az Bulutlu
22°C

Setur’un dijital kanal cirosunu 4 katına çıkaran SeturTech, Turizm 5.0 dönüşümüne hazır

Seyahatin önündeki manileri kaldırarak hayatları zenginleştiren Setur’un 2021 yılında hayata geçirdiği SeturTech markası, Türkiye’de gücüne güç katarken, yurtdışı yatırımlarla faaliyet alanını genişleten   Setur’un sürdürülebilir büyümesinde kritik rol oynuyor.

Setur’un dijital kanal cirosunu 4 katına çıkaran SeturTech, Turizm 5.0 dönüşümüne hazır
25.04.2024 20:48
4
A+
A-

Koç Topluluğu şirketlerinden Setur’un seyahat teknolojiler markası SeturTech, kuruluşunun 3 yılında turizmi dijitalleştiren uygulamalarla fark yarattı. Setur’un kesimde birinci olma özelliği taşıyan ChatGPT takviyeli Seyahat Asistanı uygulaması yanı sıra geleceği şekillendirecek teknolojiler üzerine pek çok projeyi hayata geçiren SeturTech, yenilikçi çalışmalarla, Setur’un  müşteri tabanını yaklaşık 8 katına, dijital kanal ciro hissesini ise 4 katına çıkardı. 

Seyahatin önündeki manileri kaldırarak hayatları zenginleştiren Setur’un 2021 yılında hayata geçirdiği SeturTech markası, Türkiye’de gücüne güç katarken, yurtdışı yatırımlarla faaliyet alanını genişleten   Setur’un sürdürülebilir büyümesinde kritik rol oynuyor. Yüzde 70’i 30 yaş ve altında olmak üzere toplam yaklaşık 100 kişilik genç bir takımla yol alan marka, inovatif çalışmarla turizmin dijitalleşmesinde önder rol oynuyor.  

Seyahat tecrübesini dijitalleştirdi, birincilere imza attı

Setur’un teknolojik dönüşümde 2017 yılından bu yana kıymetli çalışmalar gerçekleştirdiğini ve Bilgi Teknolojileri ve Ar-Ge Merkezi’ni, 2021 yılında SeturTech markası altına alarak faaliyetlerini hızlandırdığını belirten Setur Bilgi Teknolojileri & Ar-Ge Lideri Nilay Azizoğlu, turizmin dijitalleşmesi vizyonuyla bir çok alanda projelere imza attıklarını söyledi. Yapay zeka alanında doğal lisan sürece, büyük lisan modelleri, üretici yapay zeka, manzara sürece ve derin öğrenme başlıklarında uzmanlık sağladıklarını söyleyen Azizoğlu, “SeturTech olarak ulusal ve memleketler arası arenada birçok proje gerçekleştirdik. Ar-Ge tarafında en değerli projemiz olan ve seyahat tecrübesini uçtan uca destekleyen bir platform oluşturmayı hedeflediğimiz SmartTravel projemiz, AB CelticNext ve TÜBİTAK  desteğini aldı. SeturTech liderliğinde 4 ülke ve 13 ortak ile yürütülen proje 2023 sonunda milletlerarası arenada onaylandı. Yapay zeka alanında geliştirdiğimiz ChatGPT dayanaklı Seyahat Asistanı uygulaması turizm kesiminde ve Türkiye’de son kullanıcı tecrübesine sunulmuş OpenAI takviyeli birinci asistan özelliğini kazandı” dedi. 

Müşteri sayısını  8 katına,  dijital kanal ciro hissesini 4 katına çıkardı

Sektörde birinci olan Setur Seyahat Asistanı’nın kullanıcıların seyahat hakkındaki tüm sorularına karşılık verme ve tüm Setur eser ve hizmetlerine yönelik tahlil sunma amacıyla gelişimine devam ettiğini söyleyen Azizoğlu, yapay zeka tabanlı Akıllı Teklif Sistemi’nin de Setur.com.tr ve Setur taşınabilir uygulaması üzerinden ziyaretçilere uygun teklifler sunduğunu belirtti.  Müşteri tecrübesini daima geliştirmeye odaklandıklarını da kelamlarına ekleyen Azizoğlu, yazılım teknolojileri üzerine çalışmaları hakkında ise şunları söyledi: “Yazılım teknolojileri odağında seyahat eserlerini birçok farklı kanal üzerinden sunduğumuz tahliller ile hayata geçiriyoruz. Setur.com.tr, Setur taşınabilir uygulaması, SeturBiz kurumsal seyahat uygulaması, Shopandfly işbirliği üzere farklı kanallar üzerinden seyahat eserlerini en süratli ve faal biçimde sunmayı ve müşteri tecrübesini geliştirmeyi hedefliyoruz. Geliştirdiğimiz Loyalty uygulamasının yaygınlaşması ile de müşteriye özel tahlillerin sunulması ve şahsileştirilmiş tecrübeler artacak. En değerli kazanımlarımız müşteri tecrübesinin daima gelişmesi ve müşteriden gelen taleplerin daha aktif hizmet sağlanmasıyla daha süratli çözülmesi oldu. Bu dönüşüm seyahatinde Setur’un müşteri sayısını yaklaşık 8 katına, dijital kanal ciro hissesini ise 4 katına çıkarmaya takviye olduk.”

Turizmin geleceği dijitalde

SeturTech’in her yıl daima büyüyen genç ve enerjik bir takıma sahip olduğunu söyleyen Azizoğlu, genç yetenekleri bulmaya yönelik Rotam Setur Staj ve Control Future isimli projeler yürüttüklerini belirtti. Yaklaşık 100 kişilik SeturTech’te grubun yüzde 70’inin 30 yaş ve altında olduğunu söyleyen Azizoğlu, “2024 yılında, verimlilik odaklı tahlilleri yeni hizmetlere ve yeni kanallara entegre etmeye odaklanacağız. Müşteriyi daha güzel tanıyan ve müşteriye mahsus bireyleştirilmiş tecrübeler sunan  yazılım, CRM ve yapay zeka tahlilleri üzerine çalışacağız” dedi. 

Turizmin dijital dönüşümünde son halka olan Turizm 5.0  hakkında da değerlendirmede bulunan Azizoğlu şu değerlendirmede bulundu: 

“Turizm teknolojiyle değişiyor ve önümüzdeki devirde de bu süreç hızlanarak devam edecek. ‘Bu çağa ayak uyduramayanlar geride kalacaklar’ söylemi bugün hiç olmadığı kadar geçerli. Yeni teknolojiler, yapay zeka, üretici yapay zeka, dijital servisler kavramlarının çok daha fazla faal olacağını göreceğiz. SeturTech olarak seyahat tecrübesinin tümüyle dijitalleşeceği bir çağa gerçek ilerlerken biz de bu sürece liderlik etme  vizyonumuz ile teknolojiyi öncü olarak kullanmaya devam edeceğiz. Asistan tahlillerimizi ferdileştirme tecrübesi ve taşınabilir takviyeli tahliller ile geliştirerek, Turizm 5.0 olarak nitelediğimiz bu yepisyeni periyoda hazır olmayı hedefliyoruz.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı