DOLAR
41,5965
EURO
48,9367
ALTIN
5.168,23
BIST
11.220,22
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
23°C
İstanbul
23°C
Az Bulutlu
Cuma Yağmurlu
23°C
Cumartesi Az Bulutlu
21°C
Pazar Açık
22°C
Pazartesi Çok Bulutlu
21°C

Şirket Verilerinizi Yapay Zeka ile İfşa Etmeyin

Yapay zekâ (AI) araçlarıyla ilgili tartışmalar yakın vakitte en çok öne çıkan husus haline geldi

Şirket Verilerinizi Yapay Zeka ile İfşa Etmeyin
19.09.2023 14:00
5
A+
A-

Yapay zekâ (AI) araçlarıyla ilgili tartışmalar yakın vakitte en çok öne çıkan husus haline geldi. Üretkenliği artırma ve vakitten tasarruf etme yetenekleri nedeniyle, birçok çalışan bu araçları günlük iş rutinlerine uyarlamaya başladı. ESET Türkiye Eser ve Pazarlama Müdürü Can Erginkurban  ChatGPT üzere yenilikçi yapay zekâ araçlarının avantajlarından yararlanmadan evvel, çalışanların bilgi güvenliğini tehlikeye atmadan bu araçlarla nasıl inançlı bir halde etkileşim kuracaklarını bilmeleri gerektiğini vurgulayarak değerli bir riske dikkat çekti.  

 

Yapay zekâ  araçları fikir geliştirmemize, metin kesimlerini özetlememize yahut yine tabir etmemize, hatta bir iş stratejisi için bir temel oluşturmamıza yardımcı olabilir. Lakin yapay zekayı kullanırken araçlara girdiğimiz bilgilerin gönder düğmesine bastığımız anda bize ilişkin olmaktan çıktığını unutmamalıyız.

 

ChatGPT gibi büyük lisan modellerini (LLM’ler) kullanırken temel tasalardan biri, hassas dataların büyük milletlerarası şirketlerle paylaşılmasıdır. Bu modeller, kullanıcı sorgularını tesirli bir halde yorumlamalarını ve yanıtlamalarını sağlayan çevrimiçi metinlerdir. Fakat bir sohbet robotu ile etkileşime girip bilgi yahut yardım istediğimiz her seferde, istemeden de olsa kendimiz yahut şirketimiz hakkında bilgi paylaşabiliriz. Bir sohbet robotu için bir istem yazdığımızda, girilen datalar herkese açık hale gelir. Bu, sohbet robotlarının bu bilgileri temel olarak diğer kullanıcılara cevap vermek için çabucak kullanacağı manasına gelmez. Ancak LLM sağlayıcısı yahut ortakları bu sorgulara erişebilir ve bunları teknolojinin gelecekteki sürümlerine dahil edebilir.

 

ChatGPT geçmişini kapatmak kâfi mi?

ChatGPT’nin gerisindeki kuruluş olan OpenAI, sohbet geçmişini kapatma seçeneğini sunarak kullanıcı bilgilerinin OpenAI’nin yapay zekâ modellerini eğitmek ve geliştirmek için kullanılmasını engelledi. Bu halde kullanıcılar dataları üzerinde daha fazla denetim sahibi oluyor. Çalışanlar ChatGPT üzere araçları kullanmak istiyorlarsa, sohbet geçmişini kapatmak birinci adımları olmalıdır.  Sohbet geçmişi kapalı olsa bile, tüm istem dataları sohbet botu sunucularında saklanmaya devam eder. Tüm istemlerin harici sunuculara kaydedilmesi, bilgisayar korsanlarının yetkisiz erişimine yönelik potansiyel bir tehdit oluşturmaktadır. Ayrıyeten, teknik yanlışlar vakit zaman yetkisiz bireylerin öbür sohbet robotu kullanıcılarına ilişkin bilgilere erişmesini sağlayabilir.

 

 

Şirket çalışanlarının en sık yaptığı hatalar 

 

Müşteri bilgilerini girdi olarak kullanmak Çalışanların LLM’leri kullanırken yaptıkları birinci yaygın yanılgı, şirketlerinin müşterileri hakkındaki hassas bilgileri paylaşmaktır. Çalışanların sorgularını sohbet robotlarına girmeden evvel kalıcı olarak anonimleştirmeyi bilmesi gerekir. Müşteri kapalılığını korumak için isim, adres yahut hesap numarası üzere hassas bilgileri gözden geçirmeleri ve dikkatlice ayıklamaları lazım. En düzgün uygulama, birinci etapta ferdî bilgileri kullanmaktan kaçınmak ve genel sorulara yahut sorgulara güvenmektir.

Gizli evrakların sohbet robotlarına yüklenmesi Sohbet robotları, büyük hacimli bilgileri süratli bir formda özetlemek ve taslaklar, sunumlar yahut raporlar oluşturmak için kıymetli araçlar olabilir. Yeniden de ChatGPT üzere araçlara evrak yüklemek, bu evraklarda saklanan şirket yahut müşteri datalarını tehlikeye atmak manasına gelebilir. Evrakları basitçe kopyalamak ve araçtan sunum slaytları için özetler yahut teklifler oluşturmasını istemek cazip gelse de bu bilgi açısından inançlı bir yol değildir.  Bu, geliştirme stratejileri üzere kıymetli evraklar için geçerli olduğu üzere, toplantı notları üzere daha az kıymetli dokümanlar de çalışanların şirketlerinin bedelli bilgi birikimini ortaya çıkarmasına yol açabilir. Çalışanların chatbottan bir özet yahut yardım talep etmeden evvel dokümanları manuel olarak incelemesi gerekir. 

Şirket bilgilerinin ChatGPT ‘de ifşa edilmesi Şirketinizin birtakım uygulamalarını ve iş akışlarını düzgünleştirmeye çalıştığınızı düşünün. ChatGPT’den vakit idaresi yahut misyon yapısı konusunda yardım istiyorsunuz. Chatbotun bir tahlil geliştirmesine yardımcı olmak için bilgi istemine kıymetli bilgi birikiminizi ve öbür dataları giriyorsunuz. Tıpkı hassas dokümanların yahut müşteri datalarının chatbotlara girilmesi üzere, hassas şirket bilgilerinin de bilgi istemine dahil edilmesi, yetkisiz erişime yahut saklı bilgilerin sızmasına yol açabilecek yaygın lakin potansiyel olarak ziyan verici bir uygulamadır. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ETİKETLER: , , , ,