‘Herkes için erişilebilir iletişim’ prensibiyle hizmet anlayışını sürdüren Türk Telekom, engelli müşterilerinin dijital kanallardaki tecrübesini güzelleştirmek için kesime öncülük edecek geliştirmelere devam ediyor. Türk Telekom, gerçekleştirdiği yapay zekâ takviyeli geliştirmeler sayesinde görme ve işitme engelli müşterilerinin web sitesinden daha kolay hizmet almasını sağlayarak mahzurları aşan bir tecrübe sunuyor.
Türk Telekom’dan
herkes için erişilebilir web sitesi
‘Herkes için erişilebilir iletişim’ prensibiyle hizmet anlayışını sürdüren Türk Telekom, engelli müşterilerinin dijital kanallardaki tecrübesini güzelleştirmek için kesime öncülük edecek geliştirmelere devam ediyor. Türk Telekom, gerçekleştirdiği yapay zekâ takviyeli geliştirmeler sayesinde görme ve işitme engelli müşterilerinin web sitesinden daha kolay hizmet almasını sağlayarak mahzurları aşan bir tecrübe sunuyor.
Türkiye’nin dijital dönüşümüne öncülük eden Türk Telekom, hayata geçirdiği uygulamalarla müşterilerinin hayatını kolaylaştırmayı sürdürüyor. ‘Herkes için erişilebilir iletişim’ prensibi ile teknolojiyi tüm müşterileri için yeterlilik ve yarara dönüştüren Türk Telekom, dalda bir birincisi gerçekleştirerek web sitesinde yaptığı yapay zekâ dayanaklı geliştirmeler ile sitenin engelli müşterileri için daha erişebilir olmasını sağlıyor.
“Önceliğimiz toplumun her bölümüne teknoloji ile yarar sağlamak”
3 Aralık Dünya Engelliler Günü öncesinde açıklamalarda bulunan Türk Telekom Pazarlama ve Müşteri Tecrübesi Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Özden, “Türk Telekom olarak, öncelikli odak noktalarımızdan biri müşterilerimize en uygun tecrübesi sunmak. Bu kapsamda tüm müşterilerimizin muhtaçlıklarını gözeterek ‘Herkes için erişilebilir iletişim’ unsuru ve ‘insan odaklı’ hizmet anlayışımızla engelli bireylerin hayatını kolaylaştıran uygulama ve projeleri hayata geçiriyoruz. Teknolojiyi güzelliğe ve yarara dönüştürme vizyonumuzla engelli bireylerin dijital kanallarımızdaki tecrübesini güzelleştirmek üzere web sitemizin erişilebilirliğiyle ilgili düzenlemeler gerçekleştirdik. Yapay zekâ takviyeli bu son geliştirmeler sayesinde görme engelliler görsel betimleme, işitme engelliler işaret lisanı çevirisi ve disleksi tanısı konmuş bireyler de erişilebilirlik aracı ile sitemizde kolay bir biçimde hizmet alabiliyor. Bundan sonraki projelerimizde de teknolojiyi toplum yararı ismine dönüştürmeye devam edeceğiz” dedi.
Türk Telekom’un dijital dünyasında pürüzler ortadan kalkıyor
Türk Telekom yaptığı geliştirmeler sayesinde; görme ve işitme pürüzü olan, disleksi tanısı konmuş dikkat eksikliği bulunan bireylerin web sitesinden kolay bir biçimde hizmet almasını sağlıyor. İşitme engelli bireyler için web sitesine yapay zekâ takviyeli işaret lisanı çeviri sistemi eklendi. Kullanıcılar web içerisinde bulunan metinlere tıklayarak, açılan pencerede yer alan işaret lisanı çevirisi sayesinde web sitesini kolay bir biçimde kullanabiliyor.
Türk Telekom web sitesine eklenen yapay zekâ dayanaklı görsel betimleme aracı sayesinde görme engelli bireyler betimlenen görselleri ekran okuma araçları ile okuyarak akıştan kopmuyor. Muhakkak seviyede görme sorunu, disleksi tanısı konmuş dikkat eksikliği bulunan bireyler ise siteye eklenen erişilebilirlik aracı sayesinde web sitesinden daha rahat hizmet alabiliyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı