Henkel’in 2023 yılı satış büyümesi ve finansal performansına dair kapsamlı bir rapor. Şirketin gelecek hedefleri ve stratejileri hakkında detaylı bilgiler içerir.
Henkel, 2023 mali yılında önemli bir satış büyümesi elde etti. Bu büyüme özellikle fiyat artışlarından kaynaklandı. Tüketici Markaları İş Birimi, toplam 10,565 milyar Euro’luk satış gerçekleştirdi ve organik olarak yüzde 6,1 büyüdü.
Henkel CEO’su Carsten Knobel, 2023’teki başarılarını değerlendirirken, “Zorlu piyasa koşullarına rağmen büyüme stratejimizi istikrarlı bir şekilde ileriye taşıdık. Organik satış büyümesi ve karlılıkta artış elde ettik.” dedi.
Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi, Mobilite ve Elektronik alanlarının etkisiyle yüzde 3,2 oranında organik satış büyümesi sağlarken, Tüketici Markaları İş Birimi özellikle Çamaşır ve Ev Bakım ile Saç alanlarında yüzde 6,1 oranında büyüdü.
Henkel, 2024 mali yılında global ekonominin orta düzeyde büyümesini öngörüyor ve organik satışlarda yüzde 2,0 ile yüzde 4,0 arasında büyüme hedefliyor.
Henkel, Rusya’daki işlerini satma kararı alırken, Tüketici Markaları İş Birimi’ni yeniden yapılandırarak güçlü bir marka portföyü oluşturdu. Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi’nde de uluslararası ekibi güçlendirerek pazar liderliğini korudu.